לפני המשחק מול בית"ר י-ם: מתחם האימונים של הפועל ת"א הוצת

מתחם "חודורוב" הסמוך לבית החולים וולפסון הוצת על ידי אלמונים, כאשר נזק רב נגרם במתחם וחלקו אף נסגר מחשש לקריסה של מבנים. חוקרי השריפות של כבאות והצלה קבעו שהשריפה בחודורוב הינה הצתה. אין צפי לשינוי מועד המשחק

זמן צפייה: 02:24

מתחם האימונים של מועדון הכדורגל הפועל תל אביב, מתחם "חודורוב" הסמוך לבית החולים וולפסון, הוצת הלילה (בין שבת לראשון) על ידי אלמונים. נזק רב נגרם במתחם וחלקו אף נסגר מחשש לקריסה של מבנים.

לקראת השעה 03:00 בלילה הוזעק מנכ"ל המועדון לירן מוכתר למתחם על ידי המשטרה, לאחר שהתקבל דיווח על שריפה במקום. חוקרי השריפות של כבאות והצלה קבעו שהשריפה בחודורוב הינה הצתה. אין צפי לשינוי מועד המשחק.

בהודעת המשטרה צוין כי "הנזק שנגרם הוא עצום - ובשלב זה לא ניתן לאמוד אותו במדויק". כאמור, המשטרה הנחתה את הנהלת המועדון, את הצוותים השונים והשחקנים להימנע להגיע למתחם מחשש לקריסה של מבנים. השריפה במתחם חודורוב מתרחשת שעות לפני המשחק של הקבוצה, שתשחק הערב מול בית"ר י-ם באצטדיון טדי שבירושלים.

בעקבות המאורע, שר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע כי בכוונתו להגיע הערב למשחק יחד עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, כדי "לעקוב מקרוב אחרי השמירה על סדר המשחק וביטחון האוהדים והשחקנים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303050710' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי השריפה' poster='' kid='1_nu7x3k7f' duration='']

מתחם חודורוב, הבוקר
מתחם חודורוב, הבוקר | צילום: הפועל תל אביב

מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים פרסם הבוקר הודעה מטעמו ובה התייחסות למקרה: "מועדון הכדורגל בית"ר 'גשם' ירושלים עומד בקשר רציף עם הפועל תל אביב והציע את עזרתו ככל שיידרש, בכל התחומים לקראת המשחק הערב ובכלל". קודם לכן, אחד מארגוני האוהדים של בית"ר י-ם העונה לשם "TRADITION KEEPERS", פרסם הבוקר סרטון ובו תיעוד של השריפה במתחם חודורוב לצד הכיתוב: "לא נשרפתם רק בשואה".

מאוחר יותר היום, בבית"ר פרסמו הודעה נוספת: "בית"ר ירושלים כואבת את כאבה של הפועל תל אביב וביחד עם כולם אנו מחכים בכיליון עיניים לתוצאות חקירת המשטרה, וכמובן שאם מדובר בפשע נתעב אנו מגנים אותו ומחבקים את חברינו על ההרס הרב. בית"ר שלנו מושתתת על ערכי הסבלנות ואהבה כפי שהקהל העצום שלנו מוכיח זאת בכל שבוע מחדש. במידה ומתחם חודרוב אכן הוצת אנו מצפים ממשטרת ישראל לשים ידם על העבריינים ולא לרחם עליהם גם בגזירת העונש".

מתחם חודורוב, הבוקר
מתחם חודורוב, הבוקר

"לא ניתן לחצות קווים אדומים ומי שיחצה אותם לא יהיה חלק מאיתנו. כפי שהודענו בשעות הבוקר, נעמיד לרשות הפועל תל אביב כל סיוע בו הם יחפצו. אנו קוראים לכל אוהדי בית"ר לחבק את אוהדי הפועל שמגיעים למשחק היום ולשמור על אוירה ספורטיבית. בואו נחזור כולנו הביתה בשלום", הוסיפו.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ התייחס לאירוע החמור: "הלב נחמץ למראה מתחם אימונים שרוף, בית שבשעריו באים עשרות עובדים ומאות שחקנים, צעירים, בוגרים, נשים. אני משוכנע כי משטרת ישראל תדע לומר אם מדובר בתקלה שהובילה לשריפה או הצתה בזדון. אבוי לכולנו אם היו חלילה מי שחצו קו אדום".