הפרקליטות: תיק החקירה בפרשת סרסור הסוהרות ייפתח מחדש

ההודעה נמסר לעורכות דינן של הסוהרות לאחר שבימים האחרונים הגיעו למשטרה עדויות חדשות. ככל הנראה, קצין המודיעין שלכאורה שיבץ את הסוהרות לבקשת אסירים, ייחקר שוב

זמן צפייה: 09:45

חקירה מחודשת: הפרקליטות הודיעה לעורכות דינן של הסוהרות מכלא גלבוע כי החליטו לפתוח את תיק החקירה בפרשה מחדש ללא קשר לערר שכבר הגישו. ההחלטה התקבלה לאחר שבימים האחרונים הגיעו עדויות חדשות למשטרה, שבעקבותן הוחלט לפתוח מחדש את התיק.

ככל הנראה, קצין המודיעין שלטענת הסוהרות שיבץ אותן במכוון לבקשת אסירים בכלא גלבוע, ייחקר שוב. אם יוחלט שוב לא להגיש כתב אישום, לסוהרות תהיה זכות ערר.

חיפושים מחוץ לכלא גלבוע | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים עמר בר לב ‏צייץ כי "מיד עם פרסום העדות החדשה בפרשיית הסוהרות בבית הסוהר גלבוע פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בהמלצה לפתוח את החקירה מחדש. בעקבות החלטתו נגבו עדויות חדשות ועתה הורה פרקליט המדינה לפתוח את החקירה מחדש ואני מברך על כך. ‏לפעמים צריך לקחת נשימה עמוקה לספור עד עשר ופשוט לעשות את הדבר הנכון".

כזכור, בתחילת השבוע שעבר נחקר ביחידה לחקירות סוהרים מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית,  בחשד למעורבותו בפרשת ה"סרסור בסוהרות". שלושה שבועות לפני כן העיד בן שטרית בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, לאחר שבן שטרית הודה בוועדת השימוע כי בתקופה שלפניו היה סרסור בסוהרות - הוא זומן להשלמת חקירה במשטרה.

עם זאת, ועדת הבדיקה הודיעה כי לא תבדוק את הנושא: "ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו".

בתוך כך, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס השבוע במהלך סיור באוניברסיטת אריאל להטרדת הסוהרות בכלא גלבוע ואמר כי: "תיאורי החיילות שהוצבו על הנעשה בכלא גלבוע צריכים להדליק נורה אדומה". בהמשך, הוסיף כי בכוונתו לבצע ביקורת בנושא "הצבת חיילים וחיילות בשירות חובה במשטרה, שב"ס ומכבי אש".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן

עוד אמר המבקר כי בביקורת שקיים במאי 2020 על יישום חוק למניעת הטרדה מינית, עלה כי ישנם 153,000 דיווחים על הטרדה מינית, כאשר רק 29 כתבי אישום הוגשו, בעוד שהטרדה מינית היתה העבירה היחידה או המרכזית שבה.