המפכ"ל פנה ליועמ"שית: "בן גביר מתערב"; השר תקף: "הוא לא מתפקד"

בעקבות תיעוד שהופץ אמש מפעילות השוטרים במהומות בהר מירון, בן גביר פנה ישירות למפקד מג"ב. המפכ"ל פנה בתגובה לבהרב-מיארה בטענה להתערבות המנגודת להחלטת בג"ץ - והשר לביטחון לאומי תקף בחריפות: "המפכ"ל לא הגיע למירון, הוא לא רלוונטי"

השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי היום בטקס
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרע במשטרה: בעקבות המהומות שהתחללו אמש (ראשון) בהר מירון, מחריף הנתק בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. לאחר שהופצו מההר תיעודים מפעילות השוטרים, שאכפו את ההחלטה לבטל את ההילולה המסורתית השנה בעקבות המצב הביטחוני, בן גביר עקף את המפכ"ל ופנה ישירות למפקד מג"ב. בעקבות זאת, שבתאי פנה ליועמ"שית וטען כי השר "מתערב בניגוד להחלטת בג"ץ".

בתגובה, בן גביר תקף בחריפות יוצאת דופן. "איפה נשמע דבר כזה שהמפכ"ל לא מגיע לאירוע כמו מירון אתמול?", תהה השר, "גם להערכת מצב אחרונה לפני מירון לא הגיע - הוא לא מתפקד". עוד הוסיף: "מה מצפים מהשר - שלא יעשה כלום לאור התמונות? המפכ"ל לא רלוונטי".

מטעם משטרת ישראל נמסר: "לאור האירועים שאירעו במירון מוקדם יותר הערב, פנה השר לביטחון לאומי למפקד משמר הגבול באופן ישיר וללא עדכון מקדים של המפכ״ל בנושא השעיית הלוחמים מהאירועים במירון. על מנת להעמיד דברים על דיוקם, בהחלטת מפכ״ל המשטרה, השוטרים לא הושעו אלא הורחקו מפעילות מבצעית עד לסיום הבירור בעניינם. בהקשר לכך ונוכח העובדה שמדובר בהתערבות של השר באירוע קונקרטי, בניגוד להחלטות בג״צ, עדכן המפכ״ל את היועצת המשפטית לממשלה על אופן ההתנהלות האמורה".

עימותים בהר מירון
עימותים בהר מירון | צילום: דוברות המשטרה

הקרע בין בן גביר לשבתאי מגיע כחודשיים לפני פרישתו של המפכ"ל, ועל רקע המינויים האחרונים במשטרה. הסכסוך בין השניים החל לאחר שהשר לא אישר מינוי מפקד מרחב שפלה שקידם המפכ"ל. בנוסף, שבתאי סירב לקבל ממלא מקום לחטיבת הדוברות - בניגוד לסיכום עם בן גביר.