עימותים במירון: המונים פרצו להר, 19 שוטרים נפגעו

ברקע ביטול ההילולה בהר מירון בעקבות המלחמה, אלפים הגיעו למתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, התעמתו עם שוטרים והשליכו מוטות ברזל וחפצים נוספים. שוטר מג"ב תועד דוחף אדם מבוגר - והושעה מפעילות. בן גביר: "דרשתי מהמשטרה דין וחשבון"

זמן צפייה: 00:15

לאחר החלטת צה"ל לבטל את אירוע ההילולה בהר מירון השנה, בצל המלחמה, הערב (ראשון) החלו מאות בני אדם להתעמת עם השוטרים בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, וכתוצאה מכך פונו לקבלת טיפול רפואי 19 שוטרים.

מאתמול בשעות הערב פועלת המשטרת במתחם הקבר, ומשעות הבוקר היום אלפי אנשים הגיעו לאזור, תוך שלטענת המשטרה הם "מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם".

19 השוטרים שנפגעו פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שהושלכו לכיוון מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים שונים. כמו כן, פגעו באמצעים ורכוש שהוקם במקום. עד כה הורחקו מהמקום מעל לאלף אנשים לא מורשים שהגיעו למקום, ועוד אלפים נחסמו בכבישים המובילים לאתר.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי עשרה פצועים הגיעו מהעימותים במירון. אחד מהם, בן 75, הסובל מחבלת ראש ועובר בדיקה לבחינת חומרת הפגיעה. בנוסף ישנם חמישה שוטרים וארבעה אזרחים שנפצעו קל. הפצועים סובלים מחבלות יבשות, ולאחר טיפול הם צפויים להשתחרר במהלך הלילה.

שוטרת מקבלת טיפול רפואי
שוטרת מקבלת טיפול רפואי | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס: "דרשתי מהמשטרה דין וחשבון לגבי מקרי אלימות שבו שוטר פגע בצורה קשה באדם מבוגר בהר מירון ושוטר אחר ירה באוויר. אני מגנה בכל תוקף מקרי אלימות של שוטרים נגד אזרחים. במהלך כל היום הענקתי גיבוי מלא לשוטרים, ללוחמי מג״ב וכוחות הביטחון שעשו הכל כדי לשמור על הר מירון מפני סכנת נפשות של ממש. אבל אין מנוס כשיש תיעודים חריגים כשמדובר באלימות בחסרי ישע, מבוגרים ונשים, לגנות ולדרוש מהמשטרה לקבל עליהם דין וחשבון".

עוד בן גביר שוחח הערב עם מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק, והשניים סיכמו כי שוטר שנראה כי הטיח אדם מבוגר לרצפה, שוטר שירה באוויר ושוטרת שהכתה אישה מבוגרת במהלך האירועים במירון, יושעו עד לסיום הבירור.

השר בני גנץ הוסיף: "התמונות הקשות של דחיפות והפעלת כוח מוגזמת במירון מחייבות גינוי ובדיקה מעמיקה. גם אם המאמינים שהגיעו עברו על ההנחיות, תוך התעלמות מהסכנה הביטחונית, אסור להגיע לפעולות כמו אלו שראינו. שוטרי משטרת ישראל פועלים 24/7 מזה תקופה ארוכה כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי בעת מלחמה, וכולנו מחזקים אותם. אבל אסור שהשמירה על הסדר הציבורי - תהפוך לאלימות בחסות החוק".