הצתת ניידות ואיומים על משפחות שוטרים: הכנופיה שחצתה כל גבול

בעת האחרונה המשטרה בצפון מנהלת מלחמה חורמה נגד כנופיה מטובא זנגריה. הלילה נזרק רימון לעבר רכז מודיעין - ומפקד המחוז החליט בתגובה להעביר את לשכתו לראש פינה - סמוך לארגון הפשיעה

זמן צפייה: 02:15

בשבוע האחרון נרשמה הסלמה נוספת בקרב שמנהלת כנופיית עבריינים מוכרת מטובא זנגריה שבגליל העליון נגד המשטרה בצפון. הלילה (רביעי) נחצה קו אדום נוסף כשהושלך רימון לעבר רכבו של רכז מודיעין באחת מיחידות העילית של משמר הגבול, סמוך לביתו בקריית שמונה.

המשטרה מנהלת בתקופה האחרונה מלחמת חורמה בכנופיה שעוסקת בין היתר בגביית דמי חסות ובסחר בנשק. הגעת העבריינים לבתי השוטרים, כולם בעלי משפחות, היא מבחינת צמרת המשטרה בצפון חציית קו אדום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עובדים חיוניים או לא? הרשימה המלאה של מקומות העבודה שיוחרגו מהסגר

הנשיא ה-46: אחרי המהומות – אושר ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות

שנה אחרי חגיגות הניצחון: האם דאע"ש באמת עבר מן העולם?

הצתת רכב בביתו של שוטר
הצתת רכב בביתו של שוטר | צילום: עיריית קריית שמונה

האירועים האחרונים הובילו את המחוז הצפוני להעלות הילוך בכמה דרגות במאבק מול הכנופיה. היום החליט ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני במשטרה, להעביר מסר לעבריינים והעביר את לשכתו מנצרת לראש פינה כדי לפקח מקרוב על הפעילות. "במאבק בארגוני הפשיעה כולם נפגעים. יש לנו דרך, יש לנו מטרה בסוף, לחסל את ארגוני הפשיעה", התייחס לביא להסלמה.

"מי שחושב שיש מרשם שיכול לתת תרופה קצרת מועד, אז הוא טועה. אנחנו נהיה נחושים כדי לטפל בארגוני הפשיעה שלהם יש את ההשפעה המרכזית ביותר על תחושת הביטחון בציבור", הוסיף. גם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שרק שלשום ביקר במחוז הצפוני וגייס לשורות המשטרה סוכן סמוי שפעל גם מול אותן כנופיות, התייחס היום לאירועים. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב השר: "העבריינים ימשיכו לחטוף וביתר שאת".