העבר המסוכן של החשוד ברצח בגן נר: נתפס פעמיים נוהג בשכרות

מעצרו של דניס מוקין, החשוד ברצח דיאר עומרי, הוארך בשבוע, וכעת נחשף כי הוא הורשע בעבר בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול. גורמים במשטרה: סעיף האישום יהיה רצח

זמן צפייה: 06:00

אלפים ליוו הערב (ראשון) למנוחות את דיאר עומרי בן ה-19, שנורה למוות אמש בכניסה ליישוב גן נר, ובמהדורה המרכזית נחשף העבר המסוכן של החשוד ברצח, דניס מוקין בן ה-32 - שנתפס כבר פעמיים כשהוא נוהג בשכרות.

בשנת 2016 נתפס מוקין על נהיגה בשכרות והורשע בגין העבירה. בנובמבר 2019 הוא נתפס נוהג בשכרות בשנית, ובינואר 2020 הוא הורשע, כשהמשטרה רצתה להטיל עליו מאסר בפועל. מוקין לא הגיע לדיון, ומכיוון שאי אפשר לבקש מאסר בפועל על מי שלא הגיע בדיון, אז המשטרה ביקשה 5 שנות פסילה. השופט אישר שנתיים וחצי, ומוקין הפקיד את רשיונו לפני שנה וחצי - כך שהוא עדיין תחת פסילה.

מעצרו של מוקין הוארך היום בשבעה ימים, וגורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 כי כתב האישום יהיה בגין רצח, אך עדיין לא מה תהיה דרגת העבירה. חוקרי ימ"ר צפון, שקיבלו את התיק, גילו כי התקרית החלה קילומטר וחצי לפני זירת הרצח, כאשר המנוח יצא עם רכבו מתחנת דלק ואז החל ויכוח על זכות הנסיעה.

הלוויית דיאר עומרי שנרצח בכניסה לגן נר
הלוויית דיאר עומרי שנרצח בכניסה לגן נר

בחקירה עלה כי בדמו של מוקין היה אלכוהול, והוא חשוד גם בנהיגה בשכרות. בוקין טען להגנה עצמית, ובמהלך הדיון בבית המשפט נעצרו שני בני משפחתו של עומרי, שקראו לעבר בוקין: "רוצח תוריד את הראש". השניים התפרעו בדיון ונעצרו על ידי המשטרה ומשמר בתי המשפט. עורך דינו של בוקין טען בדיון כי "החשוד חש מאויים וירה ירי באוויר", החוקר השיב: "זה לא בדיוק מה שמתועד בסרטון".

סנגורו של בוקין המשיך להתעקש כי מדובר בהגנה עצמית והוסיף: "הוא טוען שלאחר שרב עם המנוח הוא רץ לכיוון הרכב וחשש שיוציא משהו ויתקוף אותו". החוקר לא התרשם: "ממה שנראה בסרטון זה הרבה יותר רע ממה שטוען החשוד. משתדל לא להשתמש במילים אחרות - מבחינתו זה לא נראה טוב".

הזירה בגן נר
זירת הרצח בגן נר | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

החשוד ברצח טען באמצעות פרקליטו, עו"ד נדב גרינולד, כי חשש לחייו והגן על עצמו: "מדובר במקרה מצער מאוד של ויכוח בכביש. מרשי בחור צעיר, מלח הארץ, לוחם לשעבר בגולני, איש מילואים שרק לפני מספר ימים חזר לביתו מהגנה על גבולות המדינה. מרשי טוען כי הותקף ונאלץ להגן על עצמו לאחר שחשש לחייו. כל ניסיון לייחס מניע לאומני הוא פסול ואין לו כל קשר למציאות. אנחנו ניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולחקור את המקרה".

חבר של החשוד ברצח אמר היום: "אני מכיר את הבן אדם, למדנו באותו בית ספר. אני יכול לספר שזה אדם מלח הארץ. אין מצב שקרה דבר כזה מסיבות דת וגזע. אין מצב שהיה פה משהו שהוא טיפה מעל הגנה עצמית"

אחמד עומרי, אביו של הקורבן, אמר היום: "הבן שלי רצה להרחיק אותו, לא רצה לעשות לו שום דבר. אחרי שהוא הסתובב ופתח את הדלת של האוטו - הוא ירה בו 5 כדורים". האב גם האשים את השר לביטחון לאומי ברצח: "בן גביר אמר לכל היהודים לצאת עם נשק לרחובות".