אלפים בהלוויית דיאר שנורה למוות בכניסה לגן נר: "זה רצח בדם קר"

עם דגלי פלסטין והתנועה האיסלאמית, ותוך קריאות "אללה אכבר", קורבן הירי בגלבוע מובא למנוחות בכפר סנדלה. מוקדם יותר היום הוארך בשבעה ימים מעצרו של דניס מוקין בן ה-32, החשוד ברצח

זמן צפייה: 00:57

עם דגלי פלסטין והתנועה האיסלאמית, ותוך קריאות "אללה אכבר", אלפים הגיעו הערב (ראשון) לבית העלמין בכפר סנדלה שבגלבוע וליוו למנוחות את דיאר עומרי בן ה-19, שנורה למוות אמש בכניסה ליישוב גן נר. מוקדם יותר היום הוארך מעצרו של דניס מוקין בן ה-32, החשוד ברצח, בשבעה ימים.

בחקירה עלה כי בדמו של מוקין היה אלכוהול, והוא חשוד גם בנהיגה בשכרות. מוקין טען להגנה עצמית, ובמהלך הדיון בבית המשפט נעצרו שני בני משפחתו של עומרי, שקראו לעבר מוקין: "רוצח תוריד את הראש". השניים התפרעו בדיון ונעצרו על ידי המשטרה ומשמר בתי המשפט. עורך דינו של מוקין טען בדיון כי "החשוד חש מאויים וירה ירי באוויר", החוקר השיב: "זה לא בדיוק מה שמתועד בסרטון".

סנגורו של מוקין המשיך להתעקש כי מדובר בהגנה עצמית והוסיף: "הוא טוען שלאחר שרב עם המנוח הוא רץ לכיוון הרכב וחשש שיוציא משהו ויתקוף אותו". החוקר לא התרשם: "ממה שנראה בסרטון זה הרבה יותר רע ממה שטוען החשוד. משתדל לא להשתמש במילים אחרות - מבחינתו זה לא נראה טוב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305071051' autoplay='0' credit='' desc='מעצר בבית המשפט' poster='' kid='1_khgorqzt' duration='']

החשוד ברצח טען באמצעות פרקליטו, עו"ד נדב גרינולד, כי חשש לחייו והגן על עצמו: "מדובר במקרה מצער מאוד של ויכוח בכביש. מרשי בחור צעיר, מלח הארץ, לוחם לשעבר בגולני, איש מילואים שרק לפני מספר ימים חזר לביתו מהגנה על גבולות המדינה. מרשי טוען כי הותקף ונאלץ להגן על עצמו לאחר שחשש לחייו. כל ניסיון לייחס מניע לאומני הוא פסול ואין לו כל קשר למציאות. אנחנו ניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולחקור את המקרה".

Whatsapp Image 2023 05 07 At 1
מעצר בני משפחת הנרצח בבית המשפט | צילום: פאדי אמון, פלאש 90

חברו של עומרי אמר אמש לחדשות 13: "זה ברור שזה היה רצח בדם קר. זו גזענות. כולנו בסנדלה משפחה אחת. לא נשתוק. הרוצח חייב לקבל עונש - וגם משפחתו חייבת לשלם מחיר". יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הגיע לכפר סנדלה ואמר: "האחריות מוטלת על ממשלת נתניהו ובן גביר".  בינתיים, באום אל-פחם הפגינו עשרות במחאה על האירוע.

דיאר עומרי ורגע הירי
דיאר עומרי ורגע הירי | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הזירה בגן נר
זירת הרצח בגן נר | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

המקרה היה אתמול בשעות הערב, כאשר ויכוח שהתגלע בין השניים בתחנת הדלק הסמוכה לגן נר עבר לכביש, והוביל לעימות פיזי שבסופו שלף החשוד אקדח וירה בעומרי, תושב סנדלה הסמוכה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים העמק שבעפולה כשמצבו אנוש - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ביישוב גן נר היו המומים אתמול מהמקרה החריג. חלק מהתושבים אמר כי מדובר ב"מעשה חמור" וכי החשוד "לא היה צריך לשלוף אקדח. זה היה עימות פיזי שלא חייב או נתן לו את הזכות לעשות את זה".