"האיץ באופן רשלני": אישום נגד חיים סירוטקין שדרס מפגינים בת"א

כתב אישום הוגש נגד מאמן הכדורגל בן ה-53 שדרס 5 אנשים בהפגנה שהתקיימה בת"א בתחילת חודש אפריל. הוא מואשם בעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות, וחמישה מקרים של נהיגה בקלות ראש שגרמה לחבלה של ממש. "פגע במפגינים כתוצאה מנהיגתו הפרועה וגרם להם חבלות"

חיים סירוטקין בבית המשפט
חיים סירוטקין בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד חיים סירוטקין (53), שדרס חמישה מפגינים בעצרת מחאה שהתקיימה בת"א בתחילת חודש אפריל. הוא מואשם בביצוע עבירות של מעשי פזיזות ורשלנות, וחמישה מקרים של נהיגת רכב בקלות ראש שגרמה לחבלה של ממש. הפרקליטות הגישה לביהמ"ש בקשה להורות על הארכת תנאים מגבילים נגד סירוטקין עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בהם עיכוב יציאה מהארץ ופסילת רישיון נהיגה.

על-פי כתב האישום, "ב-6 באפריל התקיימה בשעות הערב עצרת מחאה בצומת הרחובות קפלן ומנחם בגין בתל אביב, והמפגינים החלו לנוע על הכביש לכיוון צומת הרחובות מנחם בגין ושאול המלך. באותה העת, נהג סירוטקין ברכבו, כשעמו רעייתו ושניים נוספים. לנוכח הימצאותם של המפגינים בנתיב נסיעתו, הוא עצר את הרכב וכתוצאה מכך התפתח עימות מילולי, במהלכו סירוטקין ורעייתו גידפו את המפגינים".

מעצרו של חיים סירוטקין, החשוד בדריסת המפגינים בתל אביב
מעצרו של חיים סירוטקין, המואשם בדריסת המפגינים בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
אחת המפגינות שנפצעו בהפגנה בת"א
אחת המפגינות שנפצעו בהפגנה בת"א | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

"שוטר שנכח במקום הבחין בעימות, והורה לסירוטקין לנסוע אחריו בנסיעה איטית, במטרה לחלצו באופן בטוח מהצומת. הוא נסע בהכוונת השוטר בנסיעה איטית, כשלפתע האיץ ברכב, באופן רשלני, נמהר וחסר זהירות, שאינו מתאים לתנאי הדרך ולנוכחות המפגינים על הכביש, תוך שהוא סוטה ברכב ימינה ושמאלה" נכתב.

עוד לפי האישום, "סירוטקין המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון רחוב שאול המלך, פגע בחמישה מפגינים כתוצאה מנהיגתו הפרועה וגרם להם חבלות".

חיים סירוטקין בבית המשפט
חיים סירוטקין בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סירוטקין, תושב תל אביב, הוא מאמן כדורגל ולשעבר שחקן הליגה הבכירה. לפי גרסה שמסר כיממה לאחר האירוע, הוא אמר: "הגז נתקע - וניסיתי להציל כמה שיותר אנשים. ברחתי ימינה ושמאלה, לא דרסתי אותם במכוון, חס ושלום. אני מאוד מצטער, שום דבר לא היה בכוונה. זו טעות אנוש, אני לא יכול להגיד יותר מזה. לא הייתה לי כוונה".

נציג המשטרה שנכח בזירת הדריסה טען בדיון בבית המשפט כי סירוטקין נהג בשכרות: "הוא נקלע להפגנה בקפלן. בשלב מסוים הוא לחץ על הדוושה לתוך המוחים - ונעצר במחסום. הוא אמר שהוא שתה אלכוהול לפני כן. בבדיקת הינשוף נמצא כי הוא ברף הגבוה מהמותר - 240 מ"ג".