משפט נתניהו: ביהמ"ש דחה את הבקשה לתקן את כתב האישום

הפרקליטות הודתה בשבוע שעבר כי יתכן שטעתה בניסוח כתב האישום בתיק 4,000, בעניין מועד פגישת ההנחיה, אך בקשתה לתקן את הכתוב נדחתה. התובעת תירוש אמרה כי לאור ההחלטה התביעה עשויה לבקש בסוף הדיון לעשות שימוש בסעיף שקובע כי ביהמ"ש יוכל להרשיע את נתניהו ללא עובדות הנטענות בכתב האישום - כול עוד ניתנה לו הזכות להתגונן

זמן צפייה: 00:27

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים תימשך הבוקר (שלישי) עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ואחד המקורבים ביותר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ובינתיים הפרקליטות ספגה מכה לא פשוטה, כאשר בקשתה לתקן את כתב האישום בתיק 4,000 נדחתה. יחד עם זאת, בית המשפט נעתר לבקשה להוסיף עדים בתיק 1,000.

התובעת יהודית תירוש אמרה כי לאור ההחלטה, התביעה עשויה לבקש בסוף הדיון לעשות שימוש בסעיף 184, לפיו בית המשפט יוכל להרשיע את נתניהו ללא עובדות הנטענות בכתב האישום - כול עוד ניתנה לו הזכות להתגונן. הפרקליטות בעצם מבהירה זאת בדיון הנוכחי, כדי שבמהלך הסיכומים נתניהו לא יוכל לטעון שלא ניתנה לו הזכות להתגונן.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205310948' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו מגיע לבית המשפט הבוקר' poster='' kid='1_rx1xbp2p' duration='']

כזכור, בשבוע שעבר הודתה הפרקליטות כי יתכן שטעתה בניסוח כתב האישום בתיק 4,000, בעניין מועד פגישת ההנחיה. "לאחר שבחנו את החומר", אמרה התובעת יהודית תירוש, "ראינו שיש מספר היתכנויות שהפגישה נערכה בימים שקודמים לשבעה בחודש. החל מרגע ההודעה שנתניהו הודיע לפילבר ועד המינוי בממשלה. נעשתה טעות על ידנו וייתכן שנעשתה טעות שכתב האישום לא נוסח באופן רחב יותר".

ביבי ופילבר
נתניהו ופילבר

כתב האישום מתאר את "פגישת ההנחיה" כפגישה שבה הנחה נתניהו את מנכ"ל משרד התקשורת הנכנס פילבר להיטיב עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק. "לטעמנו התיקון ושינוי המועד במובן הזה שהוא מרחיב את התקופה, לא מדובר בשינוי חזית ולא בשינוי עובדתי", אמרה תירוש בדיון.