סערת פילבר והליכוד: התשלום הראשון הועבר חודש לאחר תום העדות

לאחר חשיפת חדשות 13 על ההתקשרות בין הליכוד לבין "דיירקט פולס", חברת הסקרים של עד המדינה במשפט נתניהו, הערב פורסם במהדורה המרכזית כי הליכוד שילם לחברה לראשונה בסוף יולי. בשבוע הבא יתחדש המשפט, ובעוד כחודש יטוסו בכירי הפרקליטות לביתו של ארנון מילצ'ן בלונדון לטובת רענון עדותו

זמן צפייה: 04:39

לאחר החשיפה בחדשות 13 על ההתקשרות בין הליכוד לבין חברת "דיירקט פולס", חברת הסקרים של שלמה פילבר, עד המדינה במשפט נתניהו, הערב (רביעי) נחשפו במהדורה המרכזית פרטים חדשים, ומהם עולה כי התשלום הראשון מהליכוד לחברה של פילבר התקבל בסוף חודש יולי, כחודש לאחר סיום עדותו במשפט.

בשבוע הבא יתחדש משפט נתניהו, והערב במהדורה המרכזית נחשף כי בעוד כחודש, ב-17 בנובמבר, יטוסו בכירי הפרקליטות ללונדון לקראת עדותו הקרובה של המיליארדר ואיש העסקים ארנון מילצ'ן. בראש המשלחת תעמוד המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי.

המשלחת תצא לביתו של מילצ'ן בלונדון לטובת רענון עדותו במשטרה, מכיוון שבעקבות גילו המבוגר ומצבו הרפואי הוא לא יכול להגיע לארץ. הצוות אמור להישאר בלונדון כמה ימים, ומילצ'ן צפוי לבקש מהם להעיד בשיחת וידאו מול בית המשפט. את ההחלטה הסופית בעניין יצטרכו לקבל השופטים.

נתניהו ומילצ'ן, ארכיון | צילום: פלאש 90

בעקבות החשיפה, התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה שתבדוק אם פילבר הפר את הסכם עד המדינה עליו חתם. לטענת התנועה, "פרסומים אלה מעלים חשש כבד כי התשלומים בוצעו בניגוד להסכם עד המדינה עליו חתום מר פילבר, ובאופן אשר מצריך חקירה אשר תבחן האם מר פילבר הפר את הסכם המדינה עליו חתם, והאם נדרש ביטול הסכם עד המדינה והגשת כתב אישום כנגדו".

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון, מסרה: "הדיווחים על ההסכם בין הליכוד לחברה בבעלותו של פילבר מעלים חששות כבדים לניסיונות להטות את עדותו של עד המדינה. אנו מבקשים מהיועמ"ש לבדוק את הטענות ולשמור על תקינות ההליך המשפטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו".

שלמה פילבר מגיע לבית המשפט לקראת חקירתו הנגדית
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון כי גם היא פנתה ליועמ"שית בדרישה לפתוח בחקירה בנושא, והוסיפה: "אין ספק שנתניהו מנסה לשבש את המהלך התקין של המשפט למקרה שלא ייבחר ויצליח לבטל את המשפט. היועצת המשפטית לממשלה חייבת לפתוח בחקירה".

עוד אמרה גלאון: "הפרסום אתמול מעלה עננה כבדה של חשדות שחיתות נגד נתניהו. אנשי נתניהו כבר נחקרו על הטרדת עדים במשפט". בפנייה ליועמ"שית, שנעשתה באמצעות עו"ד אורי הברמן המייצג את מפלגת מרצ, נכתב כי "פי הידוע לנו, עדותו (של פילבר) נתנה פרשנות מקלה לטענת השוחד האמורה והפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין".