אוחנה בודק הקמת ועדת חקירה למשטרה בנושא "המימד החמישי"

ברקע הצהרות שרי הביטחון והמשפטים על בחינת הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות, השר לבט"פ פנה לגורמים במשרדו וביקש לפתוח בהליך לבחינת הפרשה שבה הייתה מעורבת החברה שגנץ היה היו"ר שלה

זמן צפייה: 02:08

פרסום ראשון: השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה היום (חמישי) לגורמים במשרדו והנחה להתחיל בהליך בדיקה להקמת ועדת חקירה למשטרה בנושא "המימד החמישי", החברה שבראשה עמד שר הביטחון בני גנץ. זאת, ברקע דבריו של גנץ, שאמר מוקדם יותר היום: "אני בודק את האפשרות להקים ועדת בדיקה על פרשת הצוללות, זה צעד שייתכן שאעשה אותו - אני שוקל את האפקטיביות של מהלך כזה". בתגובה לפנייה מטעם חדשות 13, השר לביטחון הפנים מסר כי "אין תגובה".

"אני צריך להקשיב לפרסום האחרון שהיה, לבדוק אם הוא מזיז את המחט לכיוון פעולה פנים-משרדית במשרד הביטחון", הוסיף גנץ. "אני שר הביטחון, ואני פועל במסגרת המשרד. לא ייתכן שמקבלים החלטות ללא היוועצות בגורמים המקצועיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: בודק את האפשרות של הקמת ועדת בדיקה על פרשת הצוללות

"זה מסכן אותי": הדיווח למשטרה על החתונה בגבעת זאב • האזינו

סוף טוב: הנערה בת ה-17 מירושלים שנעדרה שבועות – שבה לביתה

בני גנץ ואמיר אוחנה
בני גנץ ואמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

מפלגת הליכוד הגיבה לדברי גנץ ומסרה כי "אחרי שנתניהו הצליח להוריד את נתוני התחלואה בקורונה ובמקום להתאחד במאבק ולהציל חיים, כחול לבן ממשיכים לקיים ממשלה בתוך הממשלה ולמחזר את פרשת הצוללות. כולם יודעים שפרשת הצוללות נסרקה במסרקות ברזל על ידי כל גורמי אכיפת החוק, גם אלה שידועים בעוינותם לראש הממשלה נתניהו, שאפילו הם נאלצו לקבוע שאין בטענות דבר וחצי דבר".

בתגובה לפרסום אמר יו''ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס כי "יממה לאחר שהשר לביטחון פנים פעל לסיכול הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את התנהלות המשטרה באכיפת תקנות הקורונה, הוא מורה  להקים ועדת חקירה למשטרה שתבחן את פרשת 'המימד החמישי'. הכל כאן פוזיציה. אם הילדים החרדים שחטפו מכות היו במקרה ביביסטים, כנראה השר אוחנה היה פועל בכל כוחו למען ועדת החקירה".

לפני כשלושה חודשים סירבה המשטרה לפתוח חקירה בתיק בעניין הקשרים שבין המשטרה לחברה שבראשה עמד גנץ - והוא הועבר לרשות להגבלים עסקיים. זאת מפני שייתכן שהחקירה תיגע בעבירות פליליות מצד המשטרה, ולכן היא לא תוכל לחקור את הנושא.

כזכור, בחודש פברואר הפרקליטות סיימה את בדיקת הנושא. גנץ עצמו אינו חשוד בפרשה, ולא צפוי להיחקר באזהרה. החקירה עוסקת בגורמים אחרים בתוך החברה, שהציגו, לכאורה, מצגי שווא בפני המשטרה - וייבחן אם היחסים נופלים תחת סעיף "קבלת דבר במרמה". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לפרסום: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל".

בחודש מארס 2019 הגיש מבקר המדינה לשעבר, יוסף שפירא, דוח ביקורת המפרט את הליקויים שנמצאו בהליכי הרכש שביצעה המשטרה בשנים האחרונות, שעלותו עומדת על כ-2.9 מיליארד שקלים בשנה. במהלך הביקורת, הועבר ליועץ המשפטי לממשלה מידע על חשש לביצוע מעשה פלילי במסגרת ביצוע הליכי הרכש. היועץ בתגובה הורה להעביר את המידע לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.