לוין הודיע: הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ביום חמישי הבא

אחרי הביקורת על סירובו של לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים הודיע על כינוסה בחמישי הבא בלשכתו בירושלים. מינוי שופטים - לא כלול בסדר היום של הועדה. בתוך כך: מינוי משותף ראשון ללוין וממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הודיע היום (רביעי) כי הוועדה למינוי שופטים תתכנס ביום חמישי הבא, זאת לאחר שעדכן בתחילת השבוע כי יכנס את הוועדה בתוך שבועיים. עם זאת, סדר היום של ישיבת הוועדה, שתתקיים בלשכת שר המשפטים בירושלים, לא יכלול בחירת שופטים, לא כל שכן מינוי נשיא לבית המשפט העליון. הסיבה לכך היא שטרם מינוי שופטים - יש להקים ועדות משנה.

בתוך כך, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, ושר המשפטים לוין סיכמו על מינוי משותף ראשון, ומינו את נשיא בתי משפט השלום בתל אביב-יפו, השופט צחי עוזיאל, לתפקיד מנהל בתי המשפט. מדובר במינוי המשותף הראשון של השניים מאז נכנס השופט פוגלמן לתפקידו לפני כשלושה שבועות.

שופט העליון עוזי פוגלמן
נשיא העליון הנכנס, השופט עוזי פוגלמן | יונתן זינדל, פלאש 90

 

לוין, שספג ביקורת רבה בעקבות סירובו לכנס את הוועדה למינוי שופטים, כתב לפני ימים אחדים לבג"ץ כי "שר המשפטים סבור שבעת מלחמה אין מקום לעסוק בנושאים שבמחלוקת, לרבות שופטים" והוסיף כי יכנס את הוועדה ויביא בפניה "החלטות שיש לגביהן הסכמה רחבה".