חשד: גבר התקין מאות דלתות אש מזויפות עם ליקויים חמורים

גבר בשנות ה-40 לחייו נעצר לאחר שחקירה משטרתית העלתה כי הקים חשבונות בנק וחברות על שמם של אחרים כדי להסתיר מנושיו את הכנסותיו. עוד חשוד הגבר בייצור דלתות אש המהוות סכנה בטיחותית במקרה של שריפה. כמן כן, הוא חשוד כי קיבל במרמה מאות אלפי ש"ח מהביטוח הלאומי

זמן צפייה: 01:21

סכנת דלתות האש המזויפות: גבר בשנות ה-40 לחייו נעצר היום (שלישי) בחשד שהתקין מאות דלתות אש מזויפות עם ליקויים חמורים. מהחקירה המשטרתית עלה כי הגבר קים חשבונות בנק וחברות על שמם של אחרים בשל פשיטת רגל, במטרה להסתיר מנושיו את הכנסותיו ונכסיו בשווי של מיליוני שקלים.

החקירה שנוהלה באופן סמוי, חשפה כי החשוד ייצר והתקין לכאורה בעשרות מבנים דלתות אש מזויפות, המהוות סכנה בטיחותית במקרה של שריפה, כשבמקביל זייף סימני מסחר של חברות ידועות ובעלות תו תקן. בנוסף, על פי החשד, בן ה-40 קיבל במרמה מאות אלפי שקלים מהביטוח הלאומי - במסווה של דמי אבטלה.

זיוף דלתות האש | צילום: דוברות המשטרה

בהמשך לכך, בכוונת משרד הכלכלה והרשות הלאומית לפנות לכל אותם בעלי מבנים שבהם נמצא חשד כי הותקנו הדלתות המזויפות על מנת שיבצעו את החלפתן.

מטעם מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה נמסר: "אי עמידה בתנאים המוגדרים בתקן הרשמי, בעת השריפה עלולה לגרום לפגיעה בנפש וברכוש. מייצר או מתקין דלת אש/עשן בלתי מתאימה לתקן הרשמי, צפוי לסנקציות כבדות, לרבות עיצומים כספיים היכולים להגיע להיקף של מאות אלפי שקלים ועד להעמדה לדין פלילי, לרבות מאסר".