"איפה האיזון פה?": ילדיה של פאינה קירשנבאום דורשים הסדר טיעון

לאחר חשיפת חדשות 13 על בקשתה של סגנית השר לשעבר להסדר מקל שיפחית את עונש המאסר, בעקבות המגעים לעסקה עם נתניהו, בני משפחתה הסבירו כי המדינה חייבת לשקול זאת בחיוב. "אנחנו לא ביבי, אבל אמא שלי גם לא הייתה ראש ממשלה"

זמן צפייה: 02:22

יממה אחרי חשיפת חדשות 13 על בקשתה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום להסדר טיעון מקל שיפחית את עונש המאסר, הערב (רביעי) התראיינו ילדיה במהדורה המרכזית והסבירו כי המדינה חייבת לשקול זאת בחיוב. "אנחנו לא ביבי", אמר טמיר, בנה של קירשנבאום, "אבל אמא שלי גם לא הייתה ראש ממשלה, איפה האיזון פה?"

כזכור, קירשנבאום הורשעה ב-15 סעיפים חמורים של שוחד, ונידונה לעשר שנות מאסר בפועל וקנס של כמעט מיליון שקלים. בכל מהלך המשפט היא סירבה בעקביות להודות במיוחס לה או להפליל אחרים, והעונש חסר התקדים שנגזר עליה נועד לשלוח מסר חד וברור נגד שחיתות שלטונית.

פאינה קירשנבאום בבית המשפט
פאינה קירשנבאום בבית המשפט

"ממש קל להדביק על הדמות הזאת של הרוסיה את הסטיגמה של השחיתות, זה פשוט יורד בגרון בקלות", אמר טמיר, ובתה של קירשנבאום, רנית, הוסיפה כי "חיי אדם נלקחים ולא מקבלים כאלה עונשים. היו אנשים שפסקו שהם לקחו מיליונים וקיבלו עסקת טיעון של עבודות שירות. במה אמא שלי שונה?"

במכתב ששלחו עורכי דינה של קירשנבאום לפרקליטות, הם נתלים בעיקר בעסקת הטיעון שנרקמה עד לאחרונה, ואולי עדיין תצא לפועל, עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. "טובות ההנאה המיוחסות לנתניהו שווים לפי ההערכות עשרות מיליוני שקלים", נכתב, "לעומת זאת, סך כל שווי טובות ההנאה בהן הורשעה קירשנבאום עומד על כ-2 מיליון שקלים".