"זווית הקליע תואמת לירי": ממצאים ראשוניים מחקירת מות קסטלמן

בחדשות 13 נחשפו הממצאים הראשוניים מדו"ח הנתיחה הפתולוגית שבוצעה בגופתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות על-פי החשד בידי החייל אביעד פריג'ה בזירת פיגוע בירושלים. לפי המסקנות, הקליע הראשון ניתז מפלג הגוף התחתון לפניו של קסטלמן - והקליע השני תרם למותו

זמן צפייה: 01:20

פרסום ראשון: בחדשות 13 נחשפו הערב (רביעי) הממצאים הראשוניים מדו"ח הנתיחה הפתולוגית שבוצעה בגופתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות על-פי החשד בידי סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה בזירת פיגוע בירושלים.

לפי המסקנות הראשוניות, נראה שזווית הפגיעה תואמת לירי שביצע פריג'ה - החשוד בהמתה בקלות דעת. כמו כן, הקליע הראשון ניתז מפלג הגוף התחתון - לפניו של קסטלמן. המשמעות: הקליע השני תרם למותו, מה שמחזק את החשדות נגד פריג'ה, שכן מדובר בירי לא-חוקי שבוצע לכאורה כשקסטלמן הרים את ידיו והתחנן על חייו.

אתמול נערך דיון בבית הדין הצבאי בבית ליד בעניין הארכת מעצר הבית של פריג'ה. הפרקליטות הצבאית סיפקה תשובה דרמטית בעניין וטענה: "לטעמנו, יש התקדמות בחומר החקירה שמעבה את החשד נגד החשוד, לרבות הקשר למוות". הדיון הבא בבית הדין הצבאי לגבי המשך החקירה נקבע לשבוע הבא.

פיגוע ירושלים סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד במותו של יובל קסטלמן ז"ל, בשחזור האירוע
סמ״ר במיל' אביעד פריג'ה משחזר את האירוע | צילום: חדשות 13

כזכור, קסטלמן נורה למוות לאחר שסייע לנטרל את המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים, על אף שהתחנן על חייו, הוריד את מעילו וניסה להוכיח כי אינו מחבל. בשבוע שעבר הורה פרקליט המדינה עמית איסמן למח"ש לבדוק את התנהלות החוקרים בפרשה. בית הדין הצבאי טען כי בניגוד לעמדת המשטרה - שטענה כי אין צורך בנתיחת גופתו של קסטלמן, אך היא בוצעה בכל זאת - "הייתה קריטית למען ההוכחות". גורמים בכירים במשרד המשפטים יצאו נגד החלטת איסמן: "החלטה פופוליסטית והזויה לחלוטין".

פיגוע ירושלים נורה למוות חקירה הורי החייל אביעד פריג'ה במכתב למשפחתו של יובל קסטלמן ז"ל
הורי הלוחם אביעד פריג'ה במכתב למשפחתו של יובל קסטלמן ז״ל

בשבוע שעבר שלחו הוריו של פריג'ה מכתב למשפחת קסטלמן, וכתבו: "אנו, הוריו של לוחם צה"ל במילואים אביעד פריג'ה, מבקשים להשתתף בצערכם מעומק לבנו. היינו מעדיפים לעשות זאת במפגש עמכם פנים אל פנים, אך הבנו כי לעת הזו אתם מתקשים בזאת".