פרשת הריגול המשטרתי: בניידים של מנכ"לי משרדים ממשלתיים נמצאו סימנים לפריצה

מנכ"לי המשרדים לשעבר אמי פלמור, שי באב"ד וקרן טרנר פנו לשב"כ בבקשה שיבדוק את מכשיריהם בעקבות הפרסום כי הם נפרצו על ידי המשטרה. במכשירים של האחרונים אף נמצאו סימנים לפריצה. לצד זאת, סימני הפריצה לא מעידים דבר על זהות הפורץ

 טלפון
טלפון | צילום: גטי אימג'בנק

שלושה מנכ"לי משרדים ממשלתיים לשעבר, ששמם הוזכר בתחקיר כלכליסט ונטען כי המשטרה פרצה לטלפונים שלהם, פנו לשב"כ בבקשה שיבדקו את המכשירים שלהם לסימנים כי נפרצו. הם פנו לחברה פרטית וכן נמצאו סימנים בטלפונים של שניים מהם שאכן נעשתה פריצה - לא ידוע על ידי איזה גורם.

השלושה הם מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ומנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד. מפני שהבדיקה טרם נעשתה והם לא קיבלו תשובה, השלושה אף פנו לחברה פרטית בעניין וקיבלו אינדיקציות כי אכן נעשתה פריצה למכשיריהם של טרנר ובאב"ד.

שי באב''ד
שי באב''ד | צילום: חדשות 13

הממצאים של החברה קבעו בינתיים כי הייתה הדבקה של הניידים של טרנר ובאב"ד מינואר 2020 עד לינואר השנה - כלומר במשך שנתיים. בשלב זה לא ברור באיזו תוכנה בוצעה הפריצה, וכנראה תתקבל תשובה מהחברה בימים הקרובים.

במכשיר של פלמור נמצאו אינדיקציות מאד חלשות, הערכה היא שהוא כנראה לא נפרץ, אבל מדובר בנייד חדש. פלמור ביקשה מהמדינה שתבדוק את הנייד הקודם שלה. יש לציין כי העובדה שנמצאו סימני פריצה אצל טרנר ובאב"ד לא אומרת כלום לגבי זהות הפורץ.

עו''ד אמי פלמור
עו''ד אמי פלמור, לשעבר מנכ''לית משרד המשפטים