לקראת מינוי מפכ"ל חדש: הוויכוח בצמרת המשטרה

פרסום ראשון: הניצבים יורם סופר ואמיר כהן, הנחשבים שניהם למועמדים לתפקיד מחליפו של קובי שבתאי, התווכחו בניהם במהלך ישיבת סגל על אחריות המשטרה באירועים המתקיימים בשטחים פתוחים. לאחר שהשניים טענו טענות סותרות - היועץ המשפטי של המשטרה נאלץ להתערב

זמן צפייה: 01:50

פרסום ראשון: שניים מהמועמדים לתפקיד המפכ"ל החדש, ניצב יורם סופר וניצב אמיר כהן, התווכחו במהלך ישיבת סגל הפיקוד של המשטרה, בעקבות חילוקי דעות בנוגע לאחריות המשטרה על אירועים בשטחים פתוחים - כך דווח הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

בוויכוח, שהתקיים על רקע הטבח במסיבת הטבע ליד רעים, פרויקטור החברה הערבית סופר אמר: "אירועים תחת כיפת השמים הם באחריות המשטרה". מפקד מחוז הדרום כהן הגיב: "95% מהאירועים הם בשטח האחריות של צה"ל". סופר הביע מחאה וחזר על דבריו: "האחריות הכוללת היא של המשטרה".

לאחר שכהן חזר ואמר שהאחריות הכוללת היא של צה"ל, היועץ המשפטי של המשטרה התערב לטובת סופר וקבע: "האחריות היא של המשטרה". בדבריו כהן הסתמך על מסמכים של צה"ל, בהם נקבע כי החטיבה הצפונית אחראית על האבטחה המרחבית.

המפכ"ל קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

הוויכוח בין שני הניצבים מעיד על מתח עולה בסגל הפיקוד של המשטרה, לקראות סיום כהונתו של רב-ניצב קובי שבתאי ומינוי של מפקד כללי חדש.