דריסת הילד ברק חורי ביום כיפור: הנהג הורשע בהמתה בקלות דעת

בית המשפט המחוזי הרשיע את ערן אזולאי, בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. "הנאשם נטל סיכון לא סביר, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, הן בהתעלמו מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית ואפשרות המצא רוכבי אופניים על הכביש, והן בנהיגה 'עיוורת'"

ברק חורי שנדרס למוות ביום הכיפורים
ברק חורי, הצעיר שנדרס למוות ביום הכיפורים תשפ"ב | צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את ערן אזולאי, מי שפגע עם רכבו במהלך יום הכיפורים בשנת 2021 בילד בן ה-12 ברק חורי ז"ל וגרם למותו. בתוך כך, אזולאי הורשע בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

בהכרעת הדין, השופט ציון קאפח קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי: "הנאשם נטל סיכון לא סביר בהינתן כלל הנתונים אשר פורטו לעיל על ידי, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, הן בהתעלמו מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית ואפשרות המצא רוכבי אופניים על הכביש, והן בנהיגה 'עיוורת' על הכביש שעה שעמדו לרשותו תנאים אופטימליים".

להינתן הכרעת הדין, פרקליטות מחוז ת"א ציינה כי: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ביחס לחובת הזהירות המוגברת המוטלת על הנהגים הבוחרים לנהוג במהלך יום כיפור, לא רק בתוך מרכזי הערים אלא גם בדרכים בינעירוניות. אנו מקווים שהרשעה זו תהווה תמרור אזהרה לכל אותם הנהגים העולים על הרכב לאחר ששתו אלכוהול ותוך שדעתם מוסחת, לא רק ביום הכיפור, אלא בכל יום ויום".

ערן אזולאי בבית המשפט. ספטמבר 2021
ערן אזולאי בבית המשפט. ספטמבר 2021 | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יצוין כי ב-29 בנובמבר בשנת 2021, פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתב אישום נגד אזולאי. לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מיכאל כהן, בערב יום הכיפורים האחרון סמוך לשעה 19:00 נהג אזולאי ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון, זאת לאחר שבשעות הצהריים שתה משקאות אלכוהוליים. באותה העת רכב ברק חורי על אופניו בכביש 4 בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. במהלך רכיבתו, עצר חורי על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו.

משהגיע אזולאי, אל מקום עצירתו, פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. כתוצאה ממעשיו של אזולאי נפצע חורי באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו. הוריו של ברק חורי אמרו בעקבות הגשת כתב האישום נגד ערן אזולאי כי "אנו מצפים ומשוכנעים שתמוצה עם הנהג הפושע מלוא חומרת הדין".