רצח את אמו עם רובה ציד: כתב אישום הוגש נגד צעיר מהצפון

על פי החשד במשטרה, רוני אבו עואד התעמת עם אמו, אבתיסאם אבו עואד, בביתה שבישוב עין אל-אסד ולבסוף רצח אותה באמצעות רובה ציד, לאחר מכן נמלט מזירת האירוע ונהג ללא רישיון - עד שהיה מעורב בתאונת דרכים. הפרקליטות תבקש להשאיר אותו במעצר עד תום ההליכים

רובה הציד שעל פי החשד שימש את רוני אבו עואד לרצוח את אמו
רובה הציד שעל פי החשד שימש את רוני אבו עואד לרצוח את אמו | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד רוני אבו אועד, בן 26, בחשד שרצח את אמו בת ה-57 בביתה בישוב עין אל-אסד שבגליל העליון לפני כחודש. כמו כן, הפרקליטות הגישה בקשה למעצרו עד תום ההליכים. המשטרה מצאה את כלי הנשק באמצעותו רצח את אמו המנוחה - רובה ציד.

הרצח אירע לפני כחודש, אז מצאו כוחות משטרה את אבתיסאם אבו עואד ללא רוח חיים בביתה ופתחו בחקירה. תוך זמן קצר עלה החשד כי בנה של המנוחה, רוני אבו עואד בן ה-26, ביצע את הרצח ונמלט מהמקום. במהלך ניסיון ההימלטות, נהג הנאשם ברכב אף על פי שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה. הוא היה מעורב בתאונת דרכים בצומת יאסיף ופנה לבן משפחה שיגיע לחלץ אותו.

חשד לרצח בצפון: בת 60 נמצאה ללא רוח חיים בביתה עם סימני דקירות
חשד לרצח בצפון: בת 60 נמצאה ללא רוח חיים בביתה עם סימני דקירות

במהלך החקירה התברר כי כלי הרצח בו השתמש הנאשם היה רובה ציד, אשר הוחזק בביתו. בתום חקירה נאספו די ראיות כנגד החשוד והבוקר, כאמור, הוגשו באמצעות פרקליטות מחוז חוף כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בגין רצח.

לאחר הירצחה של אבתיסאם אבו עואד אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר: "האלימות כלפי נשים היא מכת מדינה. עבור 200 אלף נשים בישראל החיות במעגל האלימות כל יום של סחבת נוספת בחקיקה, בשינויים באכיפה - הוא יום של סכנת חיים. לאחר תקופה ארוכה של אי יציבות פוליטית, צפויה לקום ממשלה בישראל - היא תיבחן על פי מעשיה. ישנן שלל יוזמות שנדחקו ומוסמסו לאורך השנים- מתכנית לאומית למאבק באלימות במשפחה, דרך חוק פיקוח (איזוק) אלקטרוני, ועד אמנת איסטנבול שגם היא הפכה נושא להתגוששות פוליטית".