כתב אישום בגין התעללות בבת 92 הוגש נגד מטפלת סיעודית

אזרחית אוזבקיסטן נעצרה לאחר ששכניה של קשישה דיווחו למשטרה כי שמעו צעקות מתוך דירתה בקריית גת. בתום חקירה בת שבוע הוגש כתב אישום והוארך מעצרה

פטיש בית משפט
פטיש בית משפט | צילום: אילוסטרציה

כתב אישום בגין התעללות בקשישה הוגש אתמול (שני) נגד מטפלת סיעודית, עובדת זרה אזרחית אוזבקיסטן, בת 42. המטפלת נעצרה בשבוע שעבר, לאחר שהתקבלו במשטרת קריית גת דיווחים מצד שכניה של הקשישה בת ה-92, ששמעו צעקות מדירה.

בעת הגעת השוטרים למקום, החלה המטפלת להתנהג באופן מחשיד. בתום תחקור ראשוני בדירה ולאחר הגעת בני משפחתה של הקשישה למקום, נעצרה המטפלת החשודה והועברה לחקירה בתחנת המשטרה בעיר שבה מסרה גרסתה.

בתום חקירה בת שבוע שהסתיימה אתמול, הגישה נגד האישה חטיבת התביעות של המשטרה כתב אישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החשד להתעללות בגן בי-ם: המשטרה ממליצה להגיש אישום נגד המטפלת

"התעללות פיזית ונפשית": 2 מטפלות בחיפה הואשמו בתקיפת תינוקות

"משכה בשיער והפילה לרצפה": מטפלת מואשמת בהתעללות בקשישה

אישה באזיקים
אישה באזיקים | צילום: Shutterstock

בחודש שעבר נעצרה בירושלים עובדת זרה, תושבת סרי לנקה, לאחר שעל פי החשד תקפה את הקשיש שבו טיפלה, באמצעות אגרופים ודחיפות.

כוחות המשטרה הגיעו למקום בעקבות דיווח של השכנים על כך שהמטפלת פגעה, על פי החשד, בקשיש שעליו היא אחראית. המשטרה איתרה את האישה ועצרה אותה לחקירה בחשד לתקיפת חסר ישע וגרימת חבלה על ידי אחראי.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד נגד דיב עוודאללה, מטפל במוסד הסיעודי "הררית" שבמעלה החמישה, בגין התעללות בקשישה ניצולת שואה בת 89 שמאושפזת במוסד במצב דמנטי וסיעודי. מכתב האישום עלה כי הוא ביצע בה שורה של מעשי התעללות אכזריים וגרם לה כאב רב וחבלות. בתיעוד ממצלמות המוסד הוא נראה כשהוא מכה אותה עד לשטפי דם בפניה, ושופך עליה מים עד כדי חנק.

המואשם בהתעללות בקשישה
המואשם בהתעללות בקשישה | צילום: חדשות 13
בתיעוד מתוך המוסד הסיעודי שהגיע לידי חדשות 13 אפשר לראות כיצד עוודאללה נכנס לחדר שבו שוהה הקשישה וסוטר לה בחוזקה פעם אחר פעם, סטירות שגרמו לה שטפי דם קשים בפניה. באחד הימים, עוודאלה לא מסתפק בכך, מגיע לחדרה של הקשישה עם בקבוק מים, ומתיז אותו בפניה עד שהיא מתקשה לנשום. "אנחנו נכנסנו לחקירה מאוד רגישה", ציין רפ"ק יוני ממן, קצין חקירות תחנת הראל, "מחזה לא קל לצפייה. לצערי הרב, מדי פעם אנחנו נתקלים באירועים מעין אלה, אירועים שמה שנקרא נכנסים לנו ללב. זאת הסבתא של כולנו וככה הייתה ההתייחסות".