דקר למוות והעלים ראיות עם טרפנטין: עדי מזרחי יואשם ברצח

מזרחי, בן 23 מחולון, יואשם ברצח והעלמת ראיות לאחר שדקר את יורי וולקוב (52) במעבר החציה. על-פי החשד, הוא ביקש מחבריו סיוע בהעלמת סימנים ייחודיים מהקטנוע שעליו רכב בעת הדקירה וקניית מכשיר סלולרי חדש

זמן צפייה: 03:22

המשטרה הודיעה אחר הצהריים (רביעי) כי לאחר שהשבוע הוגשה הצהרת תובע נגד עדי מזרחי (23), החשוד ברצח יורי וולקוב בחודש שעבר במעבר החצייה בחולון - יוגש נגדו מחר כתב אישום בגין רצח והעלמת ראיות. התביעה תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר כי "בחקירה הצליחו חוקרי הימ"ר לשחזר את מהלכי החשוד מהרגע בו עזב את ביתו ביום הרצח ב-18:27, ההגעה לאחר שתי דקות עם הקטנוע לצומת אילת-יוספטל בחולון - הזירה שבה נתקל בוולקוב ובת זוגו, וכן את חזרתו הביתה לאחר הדקירה הקטלנית בלבו של המנוח ומהלכי העלמת הראיות שנקטו הוא ומקורביו. בתשאול פרונטלי שערכו קציני החקירות בימ"ר מול החשוד שלושה ימים לאחר הרצח, הוא התוודה בפניהם על המעשה, וסיפר על הרגע בה דקר למוות את וולקוב".

עוד נמסר כי "מממצאי החקירה עלה כי החשוד יצא מביתו בערב הרצח כדי להצטרף לבת הזוג שלו, שיצאה קודם לכן לווטרינר עם גור הכלבים שלהם בכדי לחסנו. החשוד הגיע לצומת הרחובות יוספטל ואילת בחולון, חצה עם קטנועו את מעבר החציה ועמד באור אדום, כשהמנוח ובת זוגו חצו את הכביש. בעודו עומד בצומת וממתין להתחלפות הרמזור, הבחין מזרחי כי בת הזוג מכוונת לעברו טלפון סלולרי ומצלמת אותו, ולאחר מכן התפצלו השניים, הקורבן ובת הזוג, לכיוונים שונים בצומת.

יורי וולקוב
יורי וולקוב

"החשוד נסע מהצומת על המסלול הנגדי לעבר בת הזוג, ואז החל דין ודברים עמה תוך שהוא נוסע אחריה עם הקטנוע. וולקוב, שהבחין במתרחש, ניגש לכיוון השניים, פנה לחשוד, שאל 'מה קרה' וביקש ממנו לעזוב את המקום. החשוד בתגובה שלף כלי חד, דקר את המנוח פעם אחת בלבו ונמלט מהמקום. וולקוב התמוטט, פונה תוך החייאה לבית החולים וולפסון - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

"משחזור מהלכי החשוד על ידי צוות החקירה", אמרו עוד במשטרה, "עלה כי לאחר הדקירה נסע מזרחי דרך איילון דרום לאזור בכדי לגבות חוב מאדם שהיה חייב לו כסף, משם הגיע לאזור יפו לפגוש את חברו ולאחר מכן שב הביתה. שם, על פי ההערכה, הבין מאתרי החדשות כי האדם שאותו דקר מת מפצעיו.

הלוויתו של יורי וולקוב
הלוויתו של יורי וולקוב

הקטנוע של החשוד ברצח בחולון
הקטנוע של החשוד ברצח בחולון | צילום: דוברות המשטרה

"תוך דקות הגיע אל ביתו של מזרחי חברו תושב יפו, ועזב את המקום, ולאחר מכן יצאו לביתו החבר ביפו החשוד ובת זוגו, על פי החשד, בכדי לבקש סיוע להיפטר מהקטנוע ששימש אותו בזמן הדקירה. חבר אחר של החשוד התבקש לסייע לו בקניית מכשיר סלולרי חדש והבאת טרפנטין לביתו בכדי למחוק סימנים ייחודיים בכלי הרכב. בשעות הבוקר, שעות ספורות לאחר הרצח, בתום מאמץ מודיעיני שכלל את כלל מערכי ימ"ר ת"א, נערכו כוחות מבצעיים של היחידה בקרבת ביתו של החשוד ברחוב יטבתה בחולון".

זירת הדקירה ברחוב אילת פינת וולפסון בחולון
זירת הדקירה ברחוב אילת פינת יוספטל בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר מכן, סמוך לשעה 16:00, "נצפה החשוד יוצא מהבית, דוחף החוצה מהחצר את קטנועו, מניע אותו, מניח קסדה על המושב ושב בחזרה אל תוך הבית. אל המקום הגיעו שני גברים רכובים על קטנוע, אחד מהם ירד ולקח את קטנועו של החשוד. בשלב זה, בכדי למנוע מאחת הראיות המרכזיות לרצח להיעלם - הקטנוע, הוחלט בפיקוד הימ"ר לעצור את שני החשודים עם הקטנוע, ולהיכנס למעצר בביתו של החשוד.

"במהלך המעצר כלבתו של החשוד מגזע מסוכן נשכה שני בלשים, והם נאלצו לירות לעברה ולפצוע אותה, כאשר אחד מנתזי הירי שרט קלות את בת זוגתו של החשוד. החשוד נעצר לחקירה ומעצרו הוארך מעת לעת, וכן נעצרו לחקירה מספר ממקורביו בחשד לסיוע לאחר מעשה".