הסדר טיעון בפרשת מותו של יואל להנגהל: ליעד אדרי לא יואשם ברצח

במסגרת הסדר הטיעון, אדרי לא יואשם ברצח יואל להנגהל באוקטובר 2022. הוא יודה בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה - וסעיף הרצח יימחק. הפרקליטות צפויה לבקש להטיל על אדרי עונש מאסר כבד

זמן צפייה: 02:22

פרשת מותו של יואל להנגהל בקריית שמונה: הנאשם ליעד אדרי הגיע היום (חמישי) להסדר טיעון עם הפרקליטות, ויודה בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. בעקבות זאת, סעיף האישום ברצח יימחק. הפרקליטות צפויה לבקש להטיל על אדרי עונש מאסר כבד.

ביוני אשתקד, בתקופה שבה נאשם ברצח יואל להנגהל באוקטובר 2022, שוחרר אדרי מכלא צלמון למעצר בית בקריית אתא, זאת לאחר שבני משפחתו השלימו את כל התנאים שהציב בית המשפט המחוזי בנצרת והפקידו 150 אלף שקלים כהבטחה להופעתו בדיונים.

Capture
ליעד אדרי משתחרר למעצר בית | צילום: חדשות 13

בכתב האישום שהוגש נגד אדרי ב-21 בנובמבר 2022 נכתב: "בין המנוח לנאשם לא קיימת היכרות מוקדמת. ביום 6 באוקטובר 2022, שהה המנוח יחד עם חברתו ברחבה הסמוכה לבית ההסתדרות בקרית שמונה. למקום הגיעו מספר קטינים והטרידו את המנוח ואת וחברתו. בעקבות כך, התפתחה במקום קטטה בין המנוח לקטינים. כתוצאה מהקטטה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. לזירה הגיעו שוטרים כדי לטפל באירוע התקיפה. הנאשם הגיע למקום עם עוד שניים, התעניין בנעשה ועזב את המקום".

עוד נכתב בכתב האישום: "לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, הנאשם ואחר הגיעו לרחבת ההסתדרות ונפגשו עם חבורת נערים שהתכנסה במקום. הנאשם, האחר וחבורת הנערים החלו לצעוד לעבר רחבת ההסתדרות, כשהנאשם מצויד בסכין, אותה הסתיר מתחת לשרוול. הנאשם ניגש למנוח ולחבריו, נופף בידו השמאלית בצורה מתלהמת וצעק לעברם: 'אף אחד לא מרביץ לילד קטן'".

"בין הנאשם לבין המנוח החל עימות מילולי, הנאשם ניגש לעבר המנוח, דקר אותו דקירה אחת בבטנו ועזב את המקום בשנית. כעבור זמן קצר, שב הנאשם לרחבת ההסתדרות, שעט לעבר המנוח ובעט בו בחוזקה. באותו לילה הסתיר הנאשם בעזרת אחרים את הסכין, והעלים את המכנסיים והקפוצ'ון אותם לבש. בנוסף, הורה הנאשם לאחר למסור גרסה שקרית בחקירה". בחקירה עלה כי קטטה התפתחה בין המנוח וחבריו לבין הילדים שנכחו במסיבה בעקבות חשדם של הילדים כי המנוח פוגע בחברתו.

זירת הרצח של יואל להנגהל, שנדקר למוות בקריית שמונה
זירת הרצח של יואל להנגהל, שנדקר למוות בקריית שמונה

להנגהל (18) היה עולה חדש מקהילת בני המנשה בהודו שהתגורר בנוף הגליל ולמד בישיבה במעלות-תרשיחא. הוא נדקר בקטטה שפרצה במסיבת יום הולדת בקריית שמונה באוקטובר 2022 - ומת מפצעיו בבית החולים זיו שבצפת.