רגע לפני שלב ההגנה בתיק 2000: נוני מוזס החליף ייצוג משפטי

מו"ל ידיעות אחרונות, הנאשם בשוחד במשפטו של רה"מ נתניהו, שכר את שרותיה של עו"ד שרון קליינמן, רעייתו של עו"ד אילן סופר שייצג את עד המדינה ניר חפץ. היא תחליף את עורכות הדין נוית נגב ואיריס סבאג

נוני מוזס
נוני מוזס | צילום: רוי עלימה, פלאש 90

זמן קצר לפני תחילת שלב ההגנה בתיק 2000, (תיק "נתניהו-מוזס"), שבו נאשם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס בשוחד, לחדשות 13 נודע הבוקר (שישי) כי מוזס החליף את ייצוגו המשפטי. עד כה הוא יוצג על-ידי עורכות הדין נוית נגב ואיריס סבאג, והם יוחלפו על-ידי עו"ד שרון קליינמן, רעייתו של עו"ד אילן סופר שייצג את עד המדינה ניר חפץ.

עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל מסרו: "אנו סבורות שנוני מוזס לא עבר כל עבירה, והדבר הוכח כבר במהלך פרשת התביעה בתיק. אנו מאמינות שכך ייקבע גם בסוף המשפט, לאחר פרשת ההגנה, בה תייצג אותו עו"ד שרון קליינמן".

בנימין נתניהו ונוני מוזס
בנימין נתניהו ונוני מוזס

בחודש מאי העיד שר המשפטים יריב לוין בתיק 2000, והתייחס לקשר של נתניהו עם מוזס, "לא ידעתי על מערכת היחסים בין נתניהו למוזס. שמעתי על כך מהתקשורת", העיד לוין, "זה לא סוד שנתניהו לא רחש חיבה ל'ידיעות', הוא תמיד בא אלינו בטענות שאנחנו יותר מדי בקשר איתם. אמרתי לו, 'מה אתה רוצה? ב'ישראל היום' מתעלמים ממני'".

באשר למוזס עצמו, אמר לוין כי "הדבר שהכי הטריד אותו היה סוגיית 'ישראל היום'. הוא אמר שזה יביא כיליון על 'ידיעות אחרונות'. אמרתי לו שמה שיחליט ראש הממשלה - נפעל לפיו". לדבריו של לוין, "מוזס אמר ש'ישראל היום' זה שופר של הליכוד. הטענה שלו היתה שזה לא הוגן. באופן אישי, חשבתי שיש בדבריו מן הצדק".

Whatsapp Image 2024 05 21 At 1
השר יריב לוין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתב האישום בתיק 2000 מתאר את מערכת היחסים המורכבת של נתניהו ומוזס, שאופיינה ביריבות עמוקה, לצד סדרת פגישות בשנים 2009-2008, ב-2013 וב-2014.בפגישותיהן קיימו נתניהו ומוזס שיח על קידום האינטרסים ההדדיים שלהם: שיפור אופן סיקורו של נתניהו בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות" והטלת מגבלות על העיתון "ישראל היום", דבר שהיה בעל משמעות כלכלית רבה עבור מוזס ועבור קבוצת "ידיעות אחרונות".

באחת הפגישות שהתקיימה בדצמבר 2014, לקראת הבחירות לכנסת ה-20, מוזס נאשם כי הציע לנתניהו שוחד, בדמות שינוי ניכר לטובה בקו ובאופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות", ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים, עד כדי "רעידת אדמה" ו"סיבוב הספינה". מוזס הציע כי יעשה כן באופן שיבטיח את המשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה לאורך זמן, וזאת בתמורה לכך שנתניהו ינצל את השפעתו כראש הממשלה לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על "ישראל היום" ותביא להטבות כלכליות משמעותיות למוזס ולעסקיו. כך על פי כתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום כי נתניהו לא סירב להצעת השוחד ולא הפסיק את השיחה עם מוזס, ואף שלא התכוון לקדם את הצעת החוק נגד "ישראל היום", המשיך לנהל עם מוזס שיחה ארוכה ומפורטת על רכיבי ההצעה והציג בפניו מצג לפיו יש אפשרות של ממש שיעשה שימוש בכוחו השלטוני על מנת לקדם חקיקה המיטיבה עם מוזס.

רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט
רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

נתניהו נאשם כי פעל על מנת להמשיך את השיח ובכך לגרום למוזס להשפיע לטובה על אופן סיקורו בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות" בתקופת הבחירות ולגרום למוזס לפעול למניעת פרסומים שליליים שיפגעו בו או במשפחתו, לפחות בתקופה זו וכל עוד השיחות ביניהם נמשכו.