"כוח סביר": סימני השאלה סביב העצור שעל פניו חבלה בצורת מגן דוד

חשוד בסחר בסמים ממחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים תועד אחרי שנעצר כשעל פניו חבלה בצורת מגן דוד. המשטרה טוענת כי הוא התנגד למעצר, וכי מקור החבלה היא בנעל של שוטר, אך בינתיים הועברו פרטי המקרה למח"ש. עורך דינו: "באופן תמוה כל מצלמות הגוף של השוטרים לא פעלו ולמשטרה אין הסבר לכך". מח"ש: "הנושא בבדיקה"

זמן צפייה: 03:16

המשטרה הבהירה היום (שבת) כי מקור החבלה שתועדה על פניו של עצור ממזרח ירושלים ועוררה סערה אמש ברשתות החברתיות היא ב"פריט לבוש של אחד השוטרים", כשכוונתה היא לנעליו של אחד מהם. בעקבות סימני השאלה שעלו מהתמונה שבה נראה העצור, שעל פניו הוטבע סימן של מגן דוד, במשטרה טוענים שהוא נגרם משרוכי נעל של אחד מ-16 השוטרים - אבל לאף אחד מהם לא הייתה מצלמת גוף שפעלה. במסגרת החקירה, הוארך מעצרו של החשוד עד מחר, ופרטי המקרה הועברו למחלקה לחקירת שוטרים - שם אמרו כי "הפרטים בבדיקה".

אמו של החשוד סיפרה: "הם מצאו סמים, בסדר. אבל למה שלושה רעולי פנים הכו אותו? לקחתי את הילדים והכנסתי אותם לחדר כדי שלא יראו מה קורה. אחר כך הם קשרו אותו בידיים והרגליים בסלון  - ואז התחלנו לשמוע מכות חזקות מאוד".

במשטרה מסרו כי "בהמשך לפרסומים מגמתיים ומעוותיים בהן טענה להתנכלות על רקע גזעני לעצור אלים בעבירות סחר בסמים, להלן עובדות המקרה: במהלך חיפוש על פי צו בבית החשוד במחנה הפליטים שועפאט, נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות גדולה שלא לצריכה עצמית (למעלה מק"ג חומר החשוד כחשיש, אקסטזי, מתאדון ועוד)".

"בשלב מסוים", הוסיפו במשטרה, "החל החשוד להשתולל, תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו תוך שנדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו שבוצע כחוק. בשל התנגדותו האלימה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר על פי סמכות עד שהליך המעצר הושלם. על פניו של החשוד נראית חבלה שדומה למשולש ומקורו ככל הנראה בפריט לבוש של אחד השוטרים".

העצור ממזרח ירושלים שעל פניו סימן של מגן דוד
המשטרה טוענת כי הסימן על פניו של העצור הגיע מהנעל של השוטר

עו"ד אכרם אבו לבדה, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "מדובר במקרה חמור של אלימות שוטרים. 16 שוטרים הגיעו לביתו של החשוד, ובאופן תמוה כל מצלמות הגוף של השוטרים לא פעלו ולמשטרה אין הסבר לכך. עיניו של החשוד כוסו והוא הוכה בצורה ברוטאלית. גרסת המשטרה, שלא הועלתה בדיון אלא רק לאחר הפרסום, מעלה שאלות ותהיות רבות. אנו מצפים שמח"ש תקיים חקירה מקיפה ויסודית כדי לחקור את המקרה החמור".