ניר חפץ: "לשרה יש מעורבות במינויי הסביבה הקרובה של ביבי"

עד המדינה שהיה בעבר היועץ של משפחת נתניהו העיד בבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה של דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי נתניהו התחייב בפני שרה לאשר עמה מינויים במערכת הביטחון לאחר שנחשף כי הוא ניהל רומן מחוץ לנישואים. חפץ הסביר כמה הטענה הזו פוגעת בשרה נתניהו: "לתפיסתה הטענה אומרת שהוא לא באמת אוהב אותה אלא בגלל הסכם שהיא מהלכת עליו אימים"

ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ועד המדינה בתיק האלפים
ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ועד המדינה בתיק האלפים | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

עד המדינה ניר חפץ, מי שהיה בעבר היועץ והדובר של משפחת נתניהו, העיד היום (ראשון) בבית המשפט, במסגרת תביעת הדיבה של דוד שמרון, מקורבו וקרוב משפחתו של רה"מ בנימין נתניהו, נגד דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית שטען כי נתניהו התחייב בפני שרה לאשר עמה מינויים במערכת הביטחון לאחר שנחשף כי ניהל רומן מחוץ לנישואים.

"במינויים של הסביבה הקרובה של נתניהו יש לשרה מעורבות. לפי החוויה האישית שלי, זה מתבצע ביוזמתו או לבקשתו. הנימוק שנתניהו נימק באוזניו - זה בגלל שיש לה אינטואציות חדות לגבי אנשים. וגם מאחר ויש לה אינטואיציה - האם אפשר לסמוך על הבן אדם", אמר חפץ.

בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: רויטרס

על מינויו של נתניהו לשר התקשורת לאחר ארדן (בשנת 2014 - א"ג) אמר חפץ: "ברגע שארדן מונה לשר הפנים, אז נתניהו על פי חוק מונה שר התקשורת, כך שהוא לא נזקק לאף אחד בשביל המינוי. היה שיג ושיח בסביבה הקרובה של נתניהו - האם בכירים בליכוד ילחצו לקבל את התפקיד שהתפנה, או שבנימין נתניהו ישאיר את התיק לעצמו. בחלק מהפגישות, שרה ויאיר נתניהו היו מעורבים והביעו את דעתם, ומניח שהשפיעו".

"העמדה של שרה נתניהו הייתה שישאיר את התיק (תיק התקשורת - א"ג) אצלו", טען חפץ. לטענתו, "כל משפחת נתניהו רגישה מאוד לתחום התקשורת, ושרה נתניהו במיוחד. העמדה העקרונית הייתה שלאף אחד אחר זולת נתניהו יהיה לו את העוצמה, או חוסר המורא לעמוד מול הלחצים של התקשורת. כלומר, התפיסה של יאיר, שרה וביבי היא שכל בשר ודם שאיננו בנימין נתניהו - התקשורת יודעת לכופף אותו".

עו''ד דוד שמרון
עו''ד דוד שמרון | צילום: פלאש 90

בהמשך, חפץ התייחס לטענותיו של ארצי לפיהן נחשף ל"הסכם הסודי" שנחתם בין שרה לנתניהו: "אני לא יודע אם זה שקר או אמת. השקר אכל אותה. פניתי לעורך הדין הפרטי של נתניהו (דוד - א"ג) שמרון כי הטענה הייתה שהוא ערך את ההסכם. שמרון הגדיר את כעלילת דם. זה היה אחד הדברים שהכי פצעו את ליבה (של שרה - א"ג) במשך כל השנים. זה היה בנפשה ובדמה. לתפיסתה, הטענה אומרת שבנימין נתניהו לא באמת אוהב אותה, אלא בגלל הסכם שהיא מהלכת עליו אימים".

בהמשך, השופט זכריה ימיני הגביל את החקירה הראשית של חפץ רק לדברים שנאמרו על ידו בתוכנית "המקור" ברשת 13. עורכת דינו של ארצי, ליעד ורצהיזר, התנגדה בתוקף: "התחושה היא שיש משוא פנים הולך וגובר. למה אדוני הסכים להביא את העדים אם כובל את ידי?". כעבור זמן מה של דין ודברים בין השניים, ורצהיזר ביקשה לפסול את השופט. "יש פה מראית פני הצדק. רואים באופן מאוד ברור את ההטיה. כל ההחלטות של אדוני היו נגד הנתבע. יש פה הטיה ברורה. אינני יודעת מדוע. לא נעשה פה צדק. יש פה חוסר איזון קיצוני בין הצדדים". לבסוף, השופט דחה את בקשתה לפסול אותו.

חבר הכנסת והשר לשעבר אלי אבידר
חבר הכנסת והשר לשעבר אלי אבידר | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

גם חבר הכנסת והשר לשעבר אלי אבידר העיד במשפט, והתייחס לריאיונו לתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה. "ליברמן אמר לי שראש הממשלה רוצה לשתות איתי קפה במעונו הרשמי. ראש הממשלה קיבל אותי ולאחר שניות מועטות נכנסה הגברת נתניהו והצטרפה לשיחה. נתניהו קם ממקומו, אמר שיש לו מספר שיחות לעשות ויצא מהחדר", ציין אבידר.

לדבריו, "אחרי כמה דקות הבנתי שמתנהל עימה הראיון עצמו - אני לא הוכנתי לדבר הזה. אם הייתי יודע שאלו פני הדברים לא הייתי מגיע לפגישה. כשראיתי שראש הממשלה לא חוזר. אמרתי 'גברתי, את לא צריכה לעשות לי בייביסיטר, אני אלך'". לשאלת עו"ד שאול שמרון, איך ידע שהשאלות של שרה נתניהו היו לצורך ראיון, השיב אבידר "אני באתי לראיון, זו לא היתה שיחה להחזיק זמן. אלא ריאיון עבודה - שאלה שאלות".