תכנן, עקב וירה מטווח קצר: כתב אישום הוגש בגין רצח אלדד פרי

דניאל קידר, בן 64 מראשל"צ ללא עבר פלילי, מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, לאחר שירה לעברו של יזם הנדל"ן 7 כדורים. לפני הרצח כתב לרוכשים: "דיבורים לא יעזרו, Shoot, Don`t talk"

זמן צפייה: 02:38

כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות הוגש הבוקר (חמישי) נגד דניאל קידר, שירה למוות ביזם הנדל"ן אלדד פרי בחודש שעבר. על פי כתב האישום קידר תכנן את הרצח ועקב אחרי פרי, עד שבשעות הבוקר המוקדמות ב-15 באוקטובר הוא ירה לעברו שבעה כדורים מטווח קצר.

בתחילת השבוע הודיעה המשטרה על סיום חקירתו של קידר ופענוח הסופי של הרצח. על פי החקירה המשטרתית, נמצאה התאמה בין האקדח שנתפס בביתו של קידר לבין הקליעים (ראיה פורנזית) שנמצאו בזירת האירוע. כמו כן, נתפס האופנוע ששימש את קידר בהגעה לזירה ובהימלטות ממנה לאחר ביצוע הרצח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון בתעלת למאנש: לפחות 27 פליטים טבעו למוות

ממשיך להסתבך: חוגג הציג סרטון ש"מנקה" אותו מהחשדות – החוקרים לא השתכנעו

עדות חדשה על אונס נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל: "קפאתי"

דניאל קידר הנאשם ברצח אלדד פרי
דניאל קידר הנאשם ברצח אלדד פרי | צילום: פייסבוק

קידר הוא תושב ראשון לציון והוא נעדר עבר פלילי. הוא נעצר יחד עם שבעה אנשים נוספים שעוכבו לחקירה בחשד למעורבות ברצח. הוא קנה מפרי שתי דירות בסכום כולל של כמעט 2.5 מיליון ש"ח, אך כשנעצר טען כי אין לו כל קשר לאירוע. "לא רצחתי אותו ולא חשבתי לרצוח אותו", אמר בדיון הארכת מעצר.

ביולי 2020 כתב קידר בקבוצת וואטסאפ של קבוצת הרכישה: "מתי תפנימו שדיבורים לא יעזרו? when you have to shoot shoot, don't talk". בנובמבר אותה שנה הגיש קידר תביעת חוב במסגרת הליך פירוק חברת "פרי נדל"ן", ובמסגרתה צירף תצהיר בו נטען כי הולך שולל על ידי הקבוצה אשר על סמך מצגי שווא קיבלה לידה את מלוא התמורה אך לא קידמה את הקמת הפרויקט.

על פי כתב האישום, במהלך חודש יוני 2021 סייר הנאשם לפחות שלוש פעמים בשכונה בה התגורר פרי ברחובות, בשעות הבוקר ובשעות הערב, בניסיון ללמוד את שגרת יומו של פרי, ואף ביצע תצפית אל עבר ביתו. בין יולי לאוקטובר 2021 ערך לפחות שמונה סיורים ותצפיות נוספות סביב ביתו של פרי.

ב-15 באוקטובר 2021 יצא קידר מביתו סמוך לשעה 5:43 לפנות בוקר, חמוש באקדח, כשהוא רוכב על אופנוע, במטרה לממש את החלטתו להמית את פרי. במטרה למנוע את איתורו, כיסה קידר את לוחית הזיהוי של האופנוע בסרט דביק.

קידר הגיע לרחובות והמתין לפרי בחניית בית הכנסת ברחוב מרדכי בשיסט. סמוך לשעה 6:17 הגיע פרי ברכבו וחנה בחנייה. קידר צעד לעבר פרי וירה שבעה כדורים אל עבר ראשו, חזהו, גבו, זרועו השמאלית וירכו השמאלית של המנוח, ואז נמלט מהמקום.