המפכ"ל הנכנס מבהיר: "מחויב לציית ולפעול על-פי החוק"

אחרי הדיווחים לפיהם מפכ"ל המשטרה דני לוי מתכוון לציית לשר בן גביר ולא ליועמ"שית, שביטלה את החלטת השר לקדם את רפ"ק מאיר סויסה לדרגת סנ"צ ולמנות אותו למפקד תחנת דרום ת"א, המפכ"ל מבהיר כי הוא "מחויב לציית ולפעול על-פי החוק". עוד נמסר: "המפכ"ל יקיים דיון ייעודי בסוגייתו של הקצין"

זמן צפייה: 01:41

אחרי הדיווחים לפיהם מפכ"ל המשטרה הנכנס דני לוי מתכוון לציית לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולא ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שביטלה את החלטת בן גביר לקדם את רפ"ק מאיר סויסה לדרגת סנ"צ ולמנות אותו למפקד תחנת דרום תל אביב, המפכ"ל מבהיר הבוקר (שלישי) כי הוא "מחויב לציית ולפעול על-פי החוק".

"למען הסר ספק", נמסר בהודעת דוברות המשטרה, "מפכ"ל המשטרה דני לוי מחוייב לציית ולפעול על פי החוק והדבר אינו משתמע לשתי פנים! הצגת סוגייתו של קצין המשטרה, מאיר סויסה, בצורה מניפולטיבית על ידי מספר כתבים, חוטאת לאמת ובעיקר מביאה לציבור מידע שגוי. יובהר כי דברים שיוחסו למפכ"ל, במספר כלי תקשורת, אינם נכונים בלשון המעטה. המפכ"ל יקיים דיון ייעודי בסוגייתו של הקצין".

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל דני לוי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל דני לוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי היועץ המשפטי של המשטרה, אלעזר כהנא, לא עודכן על ידי בן גביר על כוונתו לקדם את רפ"ק סויסה. אילו יועמ"ש המשטרה היה יודע כהנא על המהלך, הוא היה ככל הנראה מביע את התנגדותו למינוי, ודי בכך להביא לביטולו. בסביבתו של המפכ"ל הנכנס טוענים כי מדובר בהחלטה של קודמו בתפקיד, קובי שבתאי.

העלאה בדרגה של רפ"ק מאיר סויסה
בן גביר מעניק לרפ"ק מאיר סויסה דרגות סנ"צ

אתמול בן גביר העביר ביקורת על הייעוץ המשפטי לממשלה וטען כי דעתם "נכתבה באופן רשלני", וטען כי המכתב שנשלח מהייעוץ המשפטי "מלא בטעויות ואי דיוקים", וכי למרות טענותיהם זה בסמכותו של השר לביטחון לאומי למנות קצינים במשטרה. כמו כן פירט בן גביר במכתבו לבהרב-מאירה את השתלשלות מינויו של סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א וטען כי "ספ"כ משטרת ישראל היה מודע לאפשרות שיוגש נגד הקצין כתב אישום, ולמרות זאת המליץ על הקצין לקידום".

לבסוף העביר השר ביקורת על התנהלות הייעוץ המשפטי לממשלה וכתב: "אינכם מרוצים מזהות השר המכהן - אתם מוזמנים להגיש עתירה מנהלית נגד ההחלטה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בפתח ישיבת הסיעה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, נגד סגן-ניצב סוויסה הוגש כתב אישום לאחר שתועד משליך רימוני הלם על מפגינים במחאה נגד המהפכה המשפטית בת"א, ולמרות זאת מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, קבע בדיון שנערך בנושא כי "ניתנה לקצין הנחיה לזרוק רימון הלם, וגם לנתון זה יש משקל בהחלטתו", והוא ציין כי "חזקת החפות העומדת לכל אדם, גם בשלב הגשת כתב אישום וטרם הרשעה".