סכסוכים בצמרת: ניצב עמי אשד לא יגיע לטקס החלפת מפקדי המחוזות

לאחר סכסוך מתוקשר עם השר לביטחון לאומי, מפקש מחוז ת"א היוצא לא יגיע לטקס חילופי המפקדים - בו הוא מוחלף בעצמו. במשטרה טענו שהוא מחרים את הטקס, אשד טוען שיש לו אירוע משפחתי. כך או כך, נדמה שהניצב לא ימשיך במשטרה

זמן צפייה: 00:57

מפקד מחוז תל אביב היוצא ניצב עמי אשד לא יגיע לטקס החלפת מפקדי המחוזות - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. הטקס, בו הוא מוחלף בעצמו, יתקיים מחר במשרד לביטחון לאומי. במשטרה טענו שההחלטה מהווה החרמה של הטקס ואילו אשד טען שיש לו אירוע משפחתי. האירוע מסמן שאשד כנראה לא ימשיך במשטרה.

בשבוע שעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכם עם המפכ"ל קובי שבתאי על שורת מינויים חדשים במשטרה, במסגרתם הועבר אשד לתפקיד ראש אגף ההדרכה - שנחשב פחות חשוב. בין המינויים שהוכרזו, ניצב פרץ עמר שמכהן כיום מפקד מחוז דרום וימונה למפקד מחוז תל אביב וניצב אמיר כהן, המכהן כיום כמפקד מג"ב, וימונה למפקד מחוז דרום. המפכ"ל שבתאי יסיים את תפקידו ב-17 בינואר 2024 כמתוכנן.

מינויים נוספים שסוכמו בין השניים: לתפקיד הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית ימונה ניצב יורם סופר, שמכהן כעת כמפקד מחוז חוף; לתפקיד מפקד מחוז חוף ימונה תת ניצב דני לוי, שיקודם לדרגת ניצב; לתפקיד מפקד מג"ב ימונה תת ניצב בריק יצחק, שיקודם לדרגת ניצב; לתפקיד ראש אגף תכנון ימונה ניצב יוסי רופא.

ניצב עמי (עמיחי) אשד
מפקד מחוז ת''א ניצב עמי אשד בהפגנה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

כזכור, ניצב אשד פוטר בצורה תקשורתית ובאופן שזכה לביקורת רבה, אך בסופו של דבר הוא נשאר בתפקיד. היום הוחלט כי הוא יועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה כחלק מסבב המינויים. זאת, ברקע התנהגותו של מפקד המחוז בהפגנות נגד המהפכה המשפטית.