"אכזרי במיוחד": צעיר מחולון מואשם בעבירות מין במאות קטינות

במסגרת הפרשה שנחשפה לראשונה בחדשות 13, סרגיי אוסטוב בן ה-27 מואשם כי במשך ארבע שנים ביצע באמצעות האינטרנט עבירות מין חמורות בכ-40 קטינות השוהות מחוץ לישראל, ובנוסף ביצע ב-400 קטינות נוספות עבירות של פרסום תועבה. "מעשיו החריגים מלמדים על דחפים מיניים קיצוניים השולטים בו". החקירה נוהלה על-ידי יחידת 105 בלהב 433, שהצליחה לפרוץ את מחשבו של החשוד

מחשב. אילוסטרציה
מחשב. אילוסטרציה | צילום: רויטרס

כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) נגד סרגיי אוסטוב, תושב חולון בן 27, בגין פגיעות מיניות במאות קטינות באמצעות האינטרנט. על פי כתב האישום, בין השנים 2019-2023 פנה אוסטוב באמצעות אפליקציות שונות כגון "טלגרם" ו"אינסטגרם" לקטינות בגילאים 10-17 ששהו מחוץ לישראל, קיים איתן שיחות וידיאו ודרש מהן לבצע מעשים מגונים בתמורה לכסף, תוך שהוא מקליט את המסך. החשדות נגד אוסטוב פורסמו לראשונה על ידי אלי סניור בחדשות 13. החקירה נוהלה על-ידי יחידת 105 בלהב 433, שהצליחה לפרוץ את מחשבו של החשוד.

עוד מתואר בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כי אוסטוב נהג לסחוט את הקטינות לאחר השיחות הראשונות איתן ולדרוש מהן לקיים איתו שיחות נוספות, תוך שהוא מאיים כי יפרסם תיעודים מיניים שלהן אם יסרבו. במידה ולא היו נכנעות לאיומים, היה נוהג אוסטוב להגביר את איומיו ולהתעלם מבקשות הקורבנות כי יניח להן. אחת הקטינות בהן פגע אוסטוב כתבה לו לאחר שאיים עליה: "אתה רוצה שאני אמות עכשיו? אני יכולה ללכת לחתוך ורידים ולמות לתמיד. בבקשה תעזוב אותי בשקט".

במסגרת מעשיו האכזריים, אוסטוב דרש מהקטינות להתפשט מול המצלמה, לבצע בעצמן מעשי אינוס ומעשי סדום, להחדיר לפיהם חפצים עד שהקיאו ובמקרים מסוימים לבצע מעשים מיניים מגונים בחברותיהן, אחיהם הקטנים ואף בבעלי חיים.

אזיקים
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

בהודעת הפרקליטות שפורסמה לאחר הגשת כתב האישום נכתב בין היתר: "הנאשם תיעד את מעשיו החריגים לאורך השנים ואלה מלמדים על דחפים מיניים קיצוניים השולטים בו, ועל ניצול הקטינות למימושם מבלי לבחול בדבר. הנאשם ניצל את מאפיינה של רשת האינטרנט ככזו המאפשרת לו לצוד ולתקוף בקלות יחסית קטינות מחוץ לגבולות מדינת ישראל, להסוות את זהותו, ובכך להעצים את פגיעתו המינית".

אוסטוב נעצר בחודש ינואר האחרון, לאחר שהתקבלה בקשה להסגרתו מהרשויות בפינלנד. לפני כחודש קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי הנאשם בר הסגרה, כשבמקביל נפתחה חקירה בלהב 433 שהביאה בסופה להגשת כתב האישום החמור כעת.