משפט נתניהו: נדחתה בקשת הפרקליטות לחקור נגדית את ינון מגל

מגל, לשעבר העורך הראשי של אתר וואלה, מעיד במסגרת תיק 4000, וסיפר כי היו בקשות "לדרדר אחורה ולהקטין" ידיעות בנושא שרה ויאיר נתניהו. התובעת יהודית תירוש: "מדובר בעד שיש לו קשר למימון המונים לנאשם בתיק הזה, אנחנו צריכים להציג לבית המשפט מי העד".

ינון מגל בבית המשפט
ינון מגל בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נמשכות העדויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה היום (שלישי) עדותו בתיק 4000 של ינון מגל, ששימש כעורך הראשי באתר וואלה. התובעת יהודית תירוש אמרה: "מדובר בעד שיש לו קשר למימון המונים לנאשם בתיק הזה, אנחנו צריכים להציג לבית המשפט מי העד. אנחנו לא מבקשים להכריז עליו כעד עוין, אבל כן להניח את העובדה שיכולה להיות עוינות לתביעה". השופטים דחו את בקשתה לחקירה נגדית של מגל.

"כמה ואיזה בקשות לידיעות בנושא גברת ויאיר נתניהו?", שאלה התובעת, ומגל השיב: "היו בקשות לדרדר אחורה ולהקטין כל מיני דברים כאלה". כשנשאל אם הוא זוכר דוגמאות השיב מגל: "אני זוכר שפרסמתי ידיעה על יאיר נתניהו שהוא יצא עם גויה. אז הייתה הבהלה שצריך להוריד את זה, כי זה פוגע בו. לגבי שרה - מדובר בידיעה על שמלה לא מחמיאה".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול במסגרת העיד דב גיל-הר על ראיון שקיים עם ראש הממשלה נתניהו בעת שהיה מגיש באתר וואלה, ובשבוע שעבר העיד אודי הירש, שהיה משנה לעורך אתר "וואלה" דאז ובכיר בחטיבת החדשות של התאגיד. שבוע לפניו, העיד ברוך שי, שהיה ראש מערכת החדשות לשעבר באתר "וואלה" על פי עדותו הוא התבקש להסיר או לשנות כותרות בידיעות שלא החמיאו לרה"מ ולבני משפחתו. "הלחץ היה בלתי פוסק עד שהייתה מתקבלת הכרעה".