דב גיל-הר: "ביקשו ריאיון חוזר עם רה"מ; זה הרגיש כמו משפחות פשע"

לאחר שבכירי וואלה אודי הירש וברוך שי העידו בשבועיים האחרונים בקשר למעורבותם בתיק 4000, היום הגיע לבית המשפט דב גיל-הר, ששימש כמגיש באתר. "אלקלעי אמר לי שנתניהו לא אהב את הריאיון. הוא אמר שהם ביקשו ממני להיכנס פנימה ולשאול עוד שאלות, ובעצם לעשות את הריאיון מחדש. סירבתי - והורחקתי ממוקד העניינים"

דב גיל-הר בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נמשכות העדויות בתיק 4000: היום (שני) העיד בבית המשפט המחוזי בירושלים דב גיל-הר, ששימש כמגיש באתר וואלה. הוא נשאל על הריאיון שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - וסיפר כי תהה איך קרה שאת הריאיון הראשון שלו נתניהו העניק דווקא לוואלה. "שאלתי את אבי אלקלעי (לשעבר עורך וואלה - א.ג) אם יש איזה סיכומים כלשהם, והוא ענה שלא".

גיל-הר הוסיף: "הריאיון התחיל בצורה נינוחה, אבל הפך מהר ללא נינוח. נתניהו היה נראה לי כעוס על השאלות, על אופי הריאיון. שפת הגוף שלו שידרה כעס. הוא החליף מבטים עם יועציו שהיו מאחוריי. דימיתי לעצמי שראיתי זעם מראש הממשלה. הוא שידר שמשהו לא לגיטימי קורה. בסוף הריאיון קרה משהו שלא ראיתי אף פעם: נתניהו תלש את המיקרופון שלו מהבגד וזרק אותו על הרצפה".

לדבריו, "פניתי לצלם שלא הכרתי, ואמרתי 'קחו את כרטיס הסים ותברחו איתו'. הייתה תחושה שאף פעם לא חוויתי. חשבתי שהדבר הבא שהולך לקרות הוא שיוחרמו כרטיסי הזכרון. חשבתי שצריך לרוץ מהר ולשדר אותם". בנסיבות רגילות זה ריאיון שהיה אמור להישכח מיד לאחר שידורו. כמו כל ריאיון".

דב גיל-הר בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתום הריאיון, מספר גילהר, "יצאנו מבלפור (אלקלעי ואני). אלקלעי התחיל לקבל טלפונים מניר חפץ ועוד. הוא קיבל טלפון מאילן (ישועה - א.ג). הוא דיבר רחוק ממני". עוד אמר גילהר: "אלקלעי אמר לי שנתניהו לא אהב את הריאיון. הוא אמר שהם ביקשו ממני להיכנס פנימה ולשאול עוד שאלות, ובעצם לעשות את הריאיון מחדש. סירבתי".

בשבוע שעבר העיד בתיק 4000 אודי הירש, שהיה משנה לעורך אתר "וואלה" דאז ובכיר בחטיבת החדשות של התאגיד. שבוע לפניו, העיד ברוך שי, שהיה ראש מערכת החדשות לשעבר באתר "וואלה" על פי עדותו הוא התבקש להסיר או לשנות כותרות בידיעות שלא החמיאו לרה"מ ולבני משפחתו. "הלחץ היה בלתי פוסק עד שהייתה מתקבלת הכרעה".

גיל-הר ממשיך לתאר את הדברים שאמר לו אילן ישועה, מנכ"ל חברת "וואלה! תקשורת" בשנים 2006–2019, שמוגדר כעד תביעה מרכזי בתיק 4000." אילן אמר לי - 'אני מבין שאתה עיתונאי, אבל הדבר הזה הוא הרבה יותר גדול מוואלה'. הדברים הללו עוררו בי נורות אזהרה ופעמונים. אני נמצא בכלי תקשורת שמטרתו להביא סיפורים וחדשות. מעולם לא הייתי בכלי תקשורת שמטרתו אחרת מזו. לי זה נשמע מאוד לא בסדר, כמו משהו של משפחות פשע".

דב גיל-הר בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גיל-הר טוען כי סירב להצעתו של ישועה. "אמרתי לאילן- 'אתה שכרת את שירותיי. יש לי ארגז כלים, ולא נמצא שם כלי שמבטיח ראיון חוזר לפוליטיקאי שלא מרוצה'. אמרתי לו שהוא יכול לפטר אותי. שאולי הוא שכר את הבן-אדם הלא נכון".

עוד מוסיף גיל-הר: "הבנתי שאם אני מסרב לעשות לרה"מ ראיון חוזר, אני לא רק מסכן את העסקתי בוואלה, אלא גם את יכולת ההתפרנסות של רעייתי שעבדה אז בחברת "יס". בכל זאת לא נעניתי לבקשה, והריאיון עלה לאוויר ביום חמישי בשמונה בערב - באינטרנט, מדובר במתכון לקבירת אייטם. הריאיון עלה לאחר שעובדים וחברים שלי מוואלה איימו להתפטר - ברוך שי ואודי הירש. אני מעביר מסר לישועה שאם חבריי יתפטרו, גם אני איאלץ להתפטר. משעה שזה קרה וסירבתי לעשות ראיון חוזר - הורחקתי ממוקד קבלת עניינים".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

תיק 4000, המכונה גם "פרשת בזק-וואלה"', עוסק בעיקרו בחשד לכאורה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המיטיבות עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת "בזק". בתמורה, ביקש נתניהו מאלוביץ', המחזיק בשליטה גם באתר "וואלה", להתערב בתכני האתר באופן שיטיב עימו. בנובמבר 2019 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא יעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק.