דקה אחר דקה: מפיצוץ הרכב בשפלה - ועד קרב היריות בג'ואריש

תיעוד בלעדי: זה היה יום קרב של ממש, כזה שרואים בדרך כלל במדינות עולם שלישי, שהתחיל בפיצוץ ג'יפ בצומת חצב שהוביל למותו של הנהג, המשיך במרדף מלווה יריות אחר רכב החשודים, כולל ירי שהוביל למותו של אחד מהם - והסתיים בקרב יריות ברמלה שבו נפגע אנושות קטין מירי שוטרים

זמן צפייה: 03:42

עבריין בן 37 נהרג אמש בפיצוץ רכב בכניסה למושב חצב שבשפלה, לאחר ששני מתנקשים הפעילו מטען חבלה, והערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית תיעוד הפיצוץ - שהיה רק תחילתו של יום קרב של ממש. השוטרים הסמויים החלו במרדף אחר השניים שבמהלכו ירו לעברם. אחד מהעבריינים נהרג והשני נפצע. זמן קצר לאחר מכן, סמוך לחצות, פשטו כוחות מיוחדים של המשטרה על שכונת ג'ואריש ברמלה. במקום התפתחו חילופי אש ואדם נוסף נהרג מירי השוטרים. הכוחות עצרו שני חשודים ברצח בחצב - ויצאו מהשכונה.

שוטרי ימ"ר מרכז עצרו במהלך הלילה שלושה תושבי ג'ואריש בחשד למעורבות בפשיעה בחברה הערבית, והיום האריך בית המשפט את מעצרם של שניים מהם, כאשר השלישי שוחרר למעצר בית. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אמר כי "כל ניסיון פגיעה בשוטרים ייענה במלוא הכוח. השוטרים מקבלים ממני את מלוא הגיבוי והאישור לפתוח באש ולנטרל את מי שיעז לירות לעבר כוחותינו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "אני מגבה את פעילות המשטרה את המרדף שנערך נגד פושעים טרוריסטים סמוך לקריית מלאכי. ידע כל פושע פוטנציאל שכשהוא יוצא למסע הרצח הוא אינו לא חסין, המשטרה תגיע לאליו, לכל מקום אשר הוא ימצא. יחד עם המפכ"ל המשטרה, נמשיך לכתוש את אירגוני הפשע ונלחם בהם בכל האמצעים העומדים לרשותינו".

זירת הפיצוץ בכניסה למושב חצב
זירת הפיצוץ בכניסה למושב חצב | צילום: לירן מולדובן, פלאש 90
זירת הפיצוץ בכניסה למושב חצב
זירת הפיצוץ בכניסה למושב חצב | צילום: לירן מולדובן, פלאש 90

הערב נעצר תושב אשקלון בשנות ה-30 לחייו בחשד לרצח של דודו סאלם אמש בשכונת עתיקות בעיר. בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש פשטו יחד עם לוחמי יס"מ לכיש ושוטרי תחנת אשקלון על דירה שבה שהה החשוד, והוא הועבר לחקירה, כאשר מחר הוא יובא לבית המשפט באשקלון לדיון בהארכת מעצרו.

סאלם בן ה-22, עבריין המוכר למשטרה, נורה למוות אמש ברחוב עולי הגרדום באשקלון. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו במצב אנוש ופינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ברזילי בעיר, אך שם נקבע מותו.