רצח מתמודד הנפש: כתב אישום בגין רצח יוגש נגד האב

כתב אישום בגין רצח יוגש נגד אב שירה בבנו החורג - מתמודד נפש בן 23. האב טען להגנה עצמית אך מממצאי החקירה עולה כי הוא ירה בבן 8 כדורים - כמעט מחסנית שלמה וכי דקר אותו גם בסכין, דברים שלא תואמים לטענת ההגנה העצמית

זמן צפייה: 01:30

כתב אישום בגין רצח יוגש במהלך השבוע כנגד הגבר בן ה-52 ממודיעין-מכבים-רעות שירה למוות בבנו המאומץ, מתמודד נפש בן 23, כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

המקרה אירע לפני שלושה שבועות בחורשה סמוכה לבית הוריו של הקורבן ברחוב האנפה במכבים, אז האב הזעיק את המשטרה ואמר להם שירה למוות בבנו באקט של הגנה עצמית, לאחר שלקח את הבן שנמצא על הרצף האוטיסטי לחורשה כדי להרגיע אותו, לאחר שחזר מהמוסד בו שהה, ושם כביכול הבן תקף אותו בסכין.

עם זאת, מממצאי החקירה של משטרת מרחב שפלה, עלו פרטים שאינם תואמים את גרסתו של האב. על פי הממצאים, הוא ירה בבנו 8 כדורים, כמעט מחסנית שלמה, כשמניתוח הגופה עלה שאחד מהם פגע בגבו. בנוסף לכך הוא דקר אותו גם בסכין. דברים אלו מעידים על כך שלא מדובר בהגנה עצמית.

מודיעין-מכבים-רעות, מודיעין, מכבים, רצח
זירת הרצח

בסוף השבוע, הפרקליטות תצטרך להכריע האם מדובר ברצח בנסיבות מחמירות או באישום מופחת יותר. סנגורו של האב, עו"ד עופר ברטל מסר: "הבן תקף אותו בסכין ולאב לא הייתה ברירה אלא להתגונן באופן שבו התגונן, יש לזכור שהוא גידל אותו 22 שנה ואהב את הילד הזה מאד".

זירת הרצח במכבים
זירת הרצח

הנרצח, צעיר על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, אומץ לפני 9 שנים, וכשבגר שהה בהוסטל פתוח של הרווחה לאנשים עם מוגבלויות, משם הוא היה נוהג לברוח מדי פעם. גם היום הוא ברח מההוסטל, והגיע לבית הוריו. הוא לא היה ידוע כמסוכן להוריו וגם לא לעצמו, ולפי גורם ברווחה לא היה בעבר אירוע של אלימות במשפחה.