קצין ירה באזרח ללא סיבה - במשטרה הוציאו הודעה על סיכול שוד

הקצין אוהד גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, ירה באזרח בתחנת דלק - לאחר שלטענתו חשב שמדובר בשודד. גולדברג זכה לגיבוי ולתשבחות בהודעה רשמית מטעם המשטרה, אך מחקירת מח"ש עלה כי לא הייתה כל הצדקה לירי, ולאחר ביקורת חריפה שנמתחה על ידי בית המשפט - הקורבן שנורה שוחרר ללא תנאים מגבילים. "בושה וחרפה שככה המשטרה מחפה על שקרים"

זמן צפייה: 01:54

חשיפת חדשות 13: קצין המשטרה אוהד גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה ניצב בועז גולדברג, היה מעורב באירוע ירי בתחנת דלק בו נפצע אזרח בבטנו. הערב (רביעי) נחשף במהדורה המרכזית כי המשטרה שיבחה את הקצין, כשטענה בהודעה רשמית כי האזרח שנורה נחשד שהגיע במטרה לשדוד את תחנת הדלק - אך בבית המשפט התברר היקף הטיוח המשטרתי, והאזרח שוחרר לא תנאים מגבילים.

עדי ראייה העידו כי הקורבן שנורה על ידי השוטר הכיר את מוכר תחנת הדלק והתווכח איתו, בזמן שלא היה רעול פנים ולא אחז באקדח או בנשק אחר. מאוחר יותר הגיע הקצין גולדברג הבן, שחשב שמדובר בשוד ולכן ניסה לאזוק את הקורבן, השכיב אותו על הרצפה - וירה בו לאחר שלטענתו חשש כי הוא עומד להוציא כלי נשק מכיסו. הכדור חדר לבטנו של הקורבן, אך לא פגע באיברים חיוניים.

בהודעת המשטרה ממוצאי שבת נכתב: "קצין משטרה בתפקיד עצר הערב תושב זמר בעת שהבחין בתקיפה וחשד לשוד של עובד תחנת דלק סמוך לקיבוץ בחן. במהלך המעצר, ניסה החשוד להושיט יד לעבר מכנסיו ולפיכך נורה בפלג גוף תחתון על מנת לנטרל הסכנה".

תחנת הדלק בה ירה גולדברג בקורבן
תחנת הדלק בה ירה גולדברג בקורבן

במשטרה החליטו למעשה להסתיר את פרטי המקרה ולשבח את פעילותו של גולדברג, שאף זכה לתשבחות מצד מפקד מחוז המרכז ניצב אבי ביטון. האמת התבררה זמן קצר לאחר מכן, כאשר חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים הגיעו לתחנת הדלק, גבו עדויות וזימנו את גולדברג לחקירה באזהרה. על אף זאת, המשטרה לא תיקנה את ההודעה המקורית אודות המקרה.

ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג
ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג

בסופו של דבר, הביקורת הקשה שנמתחה על ידי בית המשפט אילצה את המשטרה למשוך את בקשת המעצר של הקורבן, ששוחרר ללא תנאים מגבילים כאמור. גורם המעורה בפרטים אמר בהתייחסות למקרה: "בושה וחרפה שככה המשטרה מחפה על שקרים, בהודעה רשמית של דוברות המשטרה. מהרגע הראשון היה ברור שלא מדובר בשודד - אבל כנראה שלמישהו במשטרה היה חשוב להגן על אותו הקצין, בזכות אבא שלו המכהן בתפקיד רגיש מאוד". לסיום תהה הגורם: "מעניין מה יעשו עכשיו במשטרה עם האירוע הזה כשהפרטים ברורים יותר".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "קצין המשטרה פעל במקצועיות עת הבחין ועצר חשוד בתקיפה, כאשר הנסיבות נבדקו על ידי גורמי המקצוע והגופים המוסמכים כנדרש. עוד נדגיש, כי דיון הארכת המעצר עסק בשני אירועי אלימות בהם מעורב על פי החשד התוקף, כאשר אין בחלופת המעצר כדי להעיד על הנסיבות, טיב הראיות - אלא התכלית החקירתית בלבד, כשזו נמשכת בהתאם".