שוטר נאשם שאנס שלוש נשים: "התחזה וניצל את תפקידו"

אביה סטאמקר, שוטר סיור מתחנת באר שבע, נאשם שאנס שלוש מתלוננות - אחת מהן היא אישה עם מוגבלות: "במסגרת תפקידו, היה הנאשם מעורב בטיפול משטרתי בעניינן של שלוש נשים, שנזקקו לסיוע המשטרה". המשטרה: "בימים הקרובים השוטר יוזמן לשימוע לשקילת פיטוריו, כמקובל"

זמן צפייה: 00:20

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר כתב אישום נגד אביה סטאמקר, שוטר סיור מתחנת באר שבע, בגין אונס ושיבוש מהלכי משפט כלפי שלוש מתלוננות. על-פי כתב האישום, "בשלושה אירועים שונים, במסגרת תפקידו, היה הנאשם מעורב בטיפול משטרתי בעניינן של שלוש נשים, שנזקקו לסיוע המשטרה".

עוד נאמר כי "הנאשם ניצל את תפקידו ואת מוחלשותן של הנשים, וביצע את עבירות האינוס. בשניים מהמקרים, עשה זאת בביתן, ובמקרה נוסף בניידת משטרה. המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בבקשת המעצר נכתב כי 'הנאשם בחר את קורבנותיו בקפידה ובאופן המעצים את המסוכנות הנשקפת ממנו. כך, כל הנפגעות הינן נשים מוחלשות וחסרות תמיכה אשר נזקקו לעזרת המשטרה וגורמים נוספים. הנאשם, שמכוח תפקידו היה מודע למוחלשותן של נשים אלו, בחר לנצלה ולהפוך אותן לקורבנותיו'".

בנוסף נכתב כי "כתב האישום מלמד על שיטת פעולה של הנאשם המאופיינת בתחכום. כך בשניים מהמקרים, התחזה לשוטר בשם דוד. הנאשם המציא לעצמו זהות חדשה לצורך מעשיו המזעזעים, במטרה שלא יתחקו אחר עקבותיו".

משרדי מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים
משרדי מח''ש | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

השוטר נעצר לפני כשבועיים, לאחר שנחשד שאנס אישה עם מוגבלות שכלית בביתה. השוטר הושעה, ובמהלך חקירתו עלה חשד כי תקף מינית עוד שתי נשים.

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם היוודע בדבר החשדות ובחינת חומרי החקירה בעניינו, זה הוצא לחופשה כפויה ללא דיחוי. בימים הקרובים השוטר יוזמן לשימוע לשקילת פיטוריו, כמקובל".