החשודה ברצח בנה פרצה בבכי בביהמ"ש; "איימה בעבר לקפוץ מגג"

בית משפט השלום בתל אביב האריך בשמונה ימים את מעצרה של סיגל יאנה איצקוביץ, החשודה ברצח בנה ליאם בן ה-6 בהרצליה בשבוע שעבר. לראשונה היא הגיעה לדיון - ופרצה בבכי. מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "המשפחה הייתה מוכרת לרשויות". פרקליטה: "היא לא כשירה לעמוד לדין, היא מדברת עם חוצנים"

סיגל יאנה איצקוביץ

סיגל יאנה איצקוביץ, האם החשודה ברצח בנה ליאם בן ה-6 בהרצליה בשבוע שעבר, הובאה הבוקר (חמישי) לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב - ופרצה בבכי. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה ב-15 ימים נוספים - אך לבסוף הוארך מעצרה בשמונה ימים.

בעקבות הדיון, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן מסרה כי "המשפחה הייתה מוכרת לרשויות, לפחות למשטרה ולרווחה, גם אם לא במקום מגוריהם האחרון, במיוחד העובדה שנראה שהיה מידע על אירועים קיצוניים בעבר, מובילות למסקנה המזעזעת שייתכן וניתן היה להציל את ליאם בן ה- 6".

במהלך הדיון חשף נציג המשטרה כי בעבר איימה האם לקפוץ עם בנה מגג בניין. גם כעת לא ברור אם היא כשירה לעמוד לדין. פרקליטה של האם החשודה, עו"ד בנימין מלכא, טען כי מרשתו אינה כשירה לעמוד לדין, וכי היא "מדברת עם חוצנים".

ליאם בן ה-6 שנרצח בהרצליה, עם כלבת המשפחה
ליאם בן ה-6 שנרצח בהרצליה, עם כלבת המשפחה
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה
זירת רצח הילד בן ה-6 בהרצליה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשבוע שעבר עברה החשודה חקירת עומק ראשונית, הודתה במעשיה, אליהם הייתה מודעת, וסיפרה לחוקרים את השתלשלות העניינים לפרטי פרטים. היא סיפרה כיצד ביצעה את רצח הילד וכיצד שחטה את כלבת המשפחה, ומסרה פרטים מדויקים. בתום החקירה היא הופנתה לבדיקת הפסיכיאטר המחוזי.