מי נתן את ההוראה? הקרב המביך על הקרדיט במשטרה

פרסום ראשון: בנוכחות המפכ"ל, ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל עלתה לטונים גבוהים, כאשר בין מפקד מחוז הדרום לראש אגף המבצעים התפתח ויכוח על השאלה - מי נתן את הפקודה להיערך במחסומים לפלישת מחבלים ב-7 באוקטובר? מפקד מחוז הדרום הטיח בראש אגף המבצעים: "את שקרנית, מבולבלת ומבלבלת"

זמן צפייה: 01:34

פרסום ראשון: בישיבה השבועית של סגל הפיקוד הבכיר במשטרה, בנוכחות המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, התפתח ויכוח מביך על הקרדיט להתרעה על חדירת המחבלים ב-7 באוקטובר, בו המשטרה שילמה מחיר כבד, כאשר 58 משוטריה נהרגו בקרבות הקשים. בישיבה הציג קצין ההיסטוריה של המשטרה תחקיר על אירועי 7 באוקטובר, וכשטען כי מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, הכריז על הפקודה "פרש פלשת", המתריעה מפני חדירת מחבלים, בשעה מוקדמת, החל ריב קולני - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13.

ראש אגף המבצעים, ניצב סיגל בר-צבי, התפרצה לדיון וצעקה: "מה פתאום, זה לא נכון, מפקד המחוז הדרומי לא הכריז זאת", והוא ענה לה: "את לא זוכרת". היא שבה על דבריה ואמרה: "אתה לא הכרזת על 'פרש פלשת'", ומנגד, כהן הטיח בה: "את בכלל רצית לבטל את הפקודה שלוש פעמים. טוב שהפקודה נשארה, בזכותה הצלנו את מדינת ישראל".

היא המשיכה ואמרה: "הצבא הכריז קודם", כהן הגיב: "את אמרת לי בשיחה בבוקר שהכרזתי מוקדם על 'פרש פלשת'" - ובר-צבי השיבה: "אני זוכרת מצוין, אני זוכרת בדיוק מה אמרתי". הריב הגיע לשיאו כשמפקד מחוז הדרום אמר: "את שקרנית, מבולבלת ומבלבלת. אין לך מושג".

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: רויטרס

המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, הטיח בשניהם: "זה לא מכובד, מבקש מכם שזה לא ייצא החוצה" - דבר שכאמור לא קרה. מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, נטש במחאה על הויכוח את הישיבה - וחזר רק לאחר שהרוחות נרגעו.