כתב אישום הוגש נגד חבורת חייא, שביקשה לחסל את אלי מוסלי

כתב אישום הוגש נגד 7 נאשמים שקשרו קשר לפגוע באלי מוסלי ממשפחת הפשע המוכרת באמצעות מטען חבלה במשקל 4 ק"ג בחודש שעבר. כתב האישום מגלה כי ראש ארגון הפשע ערן חייא, שנמצא בחו"ל, הוא שקשר קשר עם עד המדינה, שגייסה המשטרה - כדי שיפגע במוסלי

זמן צפייה: 02:34

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד 7 נאשמים תושבי המרכז, השייכים לחבורת חייא, שקשרו קשר לפגוע באלי מוסלי ממשפחת הפשע המוכרת באמצעות מטען חבלה במשקל 4 ק"ג של חומר נפץ בחודש שעבר. כתב אישום מגלה כי ראש ארגון הפשע ערן חייא שנמצא בחו"ל הוא שקשר קשר עם עד המדינה - כדי שיחסל את מוסלי.

על פי החקירה, ניסיון החיסול היה אמור להתבצע באמצעות זריקת מטען חבלה מתחת לרכבו המשוריין של אלי מוסלי. מכתב האישום עולה כי עד המדינה הוא זה שתצפת והיה אמור לבצע את תכנית הרצח, אמנם בסופו של דבר נעצר, שיתף פעולה עם המשטרה וחשף את התכנית. על פי כתב האישום, השבעה חולקו לשתי חוליות - הראשונה אספה מודיעין, בכך שעקבה והתחקתה אחרי תנועותיו של מוסלי, והשנייה סיפקה את אמצעי החבלה.

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד אופק הרוש (23), אליה סלומון (20) ועידן חן (22) מתל אביב, שלמה ניאמצ'יק (40) מראשון לציון, אבי ניסני (38) ודביר כהן (33) מבת ים ועדן חתויל (30) מבאר יעקב, לאחר שלפני מספר ימים הוגשה נגדם הצהרת תובע.

בית המשפט בתל אביב
בית המשפט בתל אביב | צילום: רוני שיצר

מכתב האישום עולה כי הנאשמים ביצעו סימולציות ואימונים על חיסול בכיר משפחת מוסלי, שהיה אמור להתבצע ברחוב בוגרשוב בתל אביב. הם הפעילו מערך קטנועים ורכבים ששימשו בביצוע הרצח, אותם הסוו על ידי שינוי זהותם באמצעות לוחיות גנובות.

עוד עולה כי חייליו של ערן חייא ניסו לחסל את אחיו של יוסי מוסלי, שעומד בראש הארגון, פעמיים במהלך החודש שעבר. הם תכננו לחסום את ציר תנועתו באמצעות רכב - ובניסיון השני נתפסה החבורה, כשהם ממתינים ליציאתו של מוסלי, וכשאחד מהם מחופש לשליח "וולט", ואף עוטה מסיכה של אדם מבוגר על פניו.

תחפושת אחד הנאשמים - בעת ניסיון החיסול אלי מוסלי ערן חייא
תחפושת אחד הנאשמים - בעת ניסיון החיסול
אקדח שנתפס אצל אחד החשודים
אקדח שנתפס אצל אחד החשודים

מהאישום עולה כי הנאשמים אופק הרוש ואבי ניסני אף ביצעו ניסיון רצח בנובמבר 2023 במסגרת הסכסוך בין החבורות, כאשר תכננו לחסל את בן כהן, המשתייך לארגון מוסלי. ניסני סיפק מטען במשקל 2.2 ק"ג של חומר נפץ, בעל מערכת הפעלה מרחוק, והשניים הצמידו אותו לרכבו של כהן. מטען החבלה התגלה על ידי בת זוגו, שהבחינה בו והזעיקה משטרה כדי לנטרלו.

במהלך חקירת הפרשה, בוצע חיפוש בביתו של אחד מהם - ונתפס אקדח 9 מ"מ. עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב ציינו בבקשת המעצר: "פיצוץ מטען חבלה במשקל של 4 ק"ג באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, הומה בתי עסק והומה אדם, בשעת בוקר עמוסה יכול היה לגרום לא רק למותם של מוסלי ויושבי רכבו אלא לנזק הרסני ברדיוס גדול ולהביא לפגיעה בחפים מפשע רבים, משל היה פיגוע פלילי".

הן הוסיפו: "גם מטען חבלה במשקל של 2.2 ק"ג שעלול היה להתפוצץ במגדל מגורים בו מתגוררות עשרות משפחות יכול היה להיות הרסני באותה המידה ולגרום למותם של אזרחים תמימים".