אוריך, ההתכתבויות המחוקות - והשיחה לפלדשטיין אחרי המעצר
פרסום ראשון: פרשת ההדלפה ל"בילד" יונתן אוריך, יועצו של נתניהו, נאשם בעבירות חמורות של פגיעה בביטחון המדינה - וגם בהשמדת ראיה: יום אחרי מעצרו של הדובר אלי פלדשטיין - אוריך מחק את כל המידע בטלפון שלו, כולל ההתכתבויות עם פלדשטיין
פרסום ראשון: במסגרת החקירה בפרשת ההדלפה ל"בילד", יונתן אוריך, יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשוד בעבירות ביטחוניות חמורות ובשיבוש הליכי חקירה - וכן בהשמדת ראיה. על פי החשד, יום לאחר מעצרו של הדובר אלי פלדשטיין, מחק אוריך את כל המידע ממכשיר הטלפון הנייד שלו, ובכלל זה את ההתכתבויות עם פלדשטיין.
מחומר הראיות בתיק עולה כי בבוקר מעצרו של פלדשטיין, אוריך התקשר אליו פעם אחת בלבד. הדבר מעורר חשד בפרקליטות, שכן אוריך נהג להתקשר לפלדשטיין פעמים רבות ביום, ובמיוחד אם לא נענה. העובדה שזו הייתה השיחה היחידה שביצע, בעת שפלדשטיין כבר שהה בחקירה, מחזקת את הערכת הפרקליטות כי אוריך פעל בכוונת מכוון למחיקת המידע.

בחקירתו ניסה אוריך להצדיק את החלפת המכשיר בטענה כי הוא נוהג להחליף טלפון "פעם בחצי שנה". אולם, בדיקות המשטרה והפרקליטות העלו כי אוריך שיקר וכי נהג להחליף מכשיר אחת לשנה וחצי בלבד.
פרטים אלו מצטרפים לעדותו של ראש שב"כ לשעבר, רונן בר, לפיה עדכן את נתניהו על מעצרו של פלדשטיין זמן קצר לאחר התרחשותו. הפרקליטות סבורה כי מכלול הראיות מוביל למסקנה כי אוריך השמיד ראיות בכוונה תחילה, בניגוד לגרסתו לפיה הפעולות בוצעו באקראי.
בתוך כך, דחה היום בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשת הפרקליטות לחדש את התנאים המגבילים על יונתן אוריך, וקבע כי הוא יוכל להמשיך לעבוד בלשכת ראש הממשלה. נציגת הפרקליטות אמרה בדיון כי בניגוד לטענתו לפיה הוא מחליף טלפון פעם בחצי שנה, בחקירה התברר שזה קורה רק אחת לשנתיים - ובאופן "מקרי" הוא החליף טלפון יום אחרי מעצרו של אלי פלדשטיין, והעלים את הראיה המרכזית. בנוסף אישרה נציגת הפרקליטות את חשיפת חדשות 13, ואמרה כי אוריך סתר את עדות נתניהו וטען שכל הדוברים עובדים ישירות מול ראש הממשלה.
"זה אדם שהוכיח שהוא משבש, כתב אישום עם עונש מאסר עולם זה מלחיץ", הוסיפה נציגת הפרקליטות, "המסוכנות שנשקפת מאוריך גבוהה ופוטנציאל הנזק חמור, גם מבחינת השיבוש וגם מבחינת המסוכנות. השיבוש הוא שיבוש מוחלט ופוטנציאל הנזק זועק לשמיים, ולכן אנחנו חושבים שצריך להשית את התנאים כבר עכשיו".
השופט עלאא מסרוואה אמר: "ככל שעובר הזמן המסוכנות עוברת. במיוחד שעברו כמעט שנתיים מהארועים. החשש לשיבוש בשיא העוצמה שלו היה כשבאו אליו הביתה החוקרים. היתה שאלה אם לקחת לו את הנייד או לא. שחררו אותו לבקשתו לפגישה עם ראש הממשלה. עבר זמן והוא לא היה בגדר נאשם באותו שלב וביום שבו התפוצצה הפרשה הוא פגש את ראש הממשלה. אז עכשיו אחרי שנה וחצי השיבוש חזר? קשה לי עם זה".
נציגת הפרקליטות השיבה: "באותה תקופה שהתנאים לא חלו זו הייתה תקופת מלחמה, ואז לא היה צפי מתי יבוא היום שהדברים יירגעו. הבנו שבלית ברירה אנחנו נאלצים לוותר על התנאים למרות שהם נחוצים. המצב הביטחוני היה כל כך חמור שהמשטרה הבינה שהיא לא תצליח לגבות עדות מראש הממשלה. בלית ברירה ויתרנו על התנאים".


