5 מואשמים שאיימו ותקפו - עד שהקורבן קפץ מהחלון כדי לברוח מהם

כתב אישום הוגש נגד שגיב טיירי וארבעה נוספים בחשד שתקפו, איימו וסחטו תושב מרכז הארץ. החמישה שדדו שעון יוקרתי מהקורבן, דרשו ממנו שיעביר להם עשרות אלפי אירו ואיימו שיפגעו בבנו ובו. במקרה אחד הקורבן קפץ מחלון ונפצע כדי להתחמק מהם

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) נגד העבריין שגיב טיירי, מקורבו של עמיר מולנר, ועוד 4 אחרים בגין סחיטה באיומים של תושב מרכז הארץ. אחת הראיות המרכזיות בתיק היא קפיצה מבניין של הקורבן שפחד מהנאשמים וכן שיחה עם מוקד 100.

במשך חודשים ארוכים ניהלו ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות חקירה סמויה סביב האירועים המדוברים. מהחקירה עלה כי באוגוסט 2021 שלושה מהחשודים שדדו את השעון היוקרתי של הקורבן שעה ששהה במסעדה בהרצליה וכן שדדו ממנו 3,000 אירו שהחזיק בתיק שנשא. החשודים איימו עליו שאם לא יעביר 10,000 אירו מדי חודש בנו ייפגע ואם ידבר עם המשטרה - "ישימו אותו בכיסא גלגלים".

באחד המקרים הגיע אחד החשודים לבוש במדי שליח עם פיצה בידו. כשהקורבן פתח את הדלת, החשודים תקפו אותו, פתחו את הכספת שלו ואחד מהם ניסה להעביר לידיו מטבעות דיגיטליים באמצעות יישומון שהיה מותקן בנייד של הקורבן, אך ללא הצלחה.

באירוע סחיטה אחר הגיעו הנאשמים, בהם טיירי, לביתו שבקומה העליונה ליד קניון ארנה בהרצליה ואיימו עליו. החשודים שברו את הדלת וכדי להימלט מהם הקורבן קפץ מחלון דירתו, נפצע וטופל בבית החולים איכילוב בתל אביב.

פרקליטות מחוז ת"א הגישה נגד החשודים כתב אישום המכיל 5 אישומים יחד עם בקשות למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. החשודים הם שגיב טיירי, רז ראובן, אלכסיי פריימק, קווין מרצינקביץ וראובן זלקה.