בנשקים שלופים: כך נעצרו החשודים בניסיון החיסול בבאר יעקב

שעות לאחר הודעת המשטרה על סיכול ניסיון חיסול בעיר, כעת נחשפת השתלשלות האירועים שקדמו לניסיון החיסול - ואת מה שסייע להצלחתה של המשטרה במניעתו. במשטרה מנסים לגלות במי הם רצו לפגוע, ולמה הם הגיעו דווקא לשכונה הזו | תיעוד מיוחד

זמן צפייה: 03:11

ניסיון החיסול בבאר יעקב: מוקדם יותר היום (חמישי), הודיעה המשטרה כי סיכלה במהלך הלילה החולף ניסיון חיסול בבאר יעקב. הערב, במהדורה המרכזית של חדשות 13, פרסמנו את השתלשלות האירועים שקדמו לניסיון החיסול ואת מה שסייע להצלחתה של המשטרה במניעתו.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי נערה תושבת העיר, שהבחינה בסביבות השעה 23:00 בכמה חשודים עם מסכות ורובה נכנסים לרכב - סיפרה לאימה, שמצידה, מיהרה לעדכן את ראש העיר ניסים גוזלן בהודעות. "היא אומרת שהיו הרבה אנשים שדחפו בחור עם חולצה אדומה, וכולם נכנסו אחריו לאוטו עם רובה גדול", כתבה האם לראש העיר בהודעה.

"זה הקפיץ אותי. אמרתי, אני אקח את זה בשיא הרצינות. העברתי את הקריאה למפקד השיטור. האמת שחשבתי שזה אירוע של פח"ע (פעילות חבלנית עוינת - א"ס) וחטיפה. מהר מאוד הפעלנו את כל הכוחות כדי שפשוט ייתנו גיבוי לאירוע. הם סרקו את אזור רחוב הברוש שמשם קיבלנו את ההתרעה, ותוך כדי סריקות זה הגיע לאירוע המתגלגל, למה שאנחנו פשוט פגשנו אתמול בלילה", אמר ראש העיר גוזלן בריאיון לחדשות 13.

תיעוד רגעי מעצר החשודים בניסיון החיסול
תיעוד רגעי מעצר החשודים בניסיון החיסול

בעת הזו, מתחיל החיפוש המשטרתי אחר החשודים. כוחות גדולים מוקפצים לאזור השכונות החדשות שבבאר יעקב ומתחילים לחפש את חוליית החיסול. החשודים, שהבינו שנחשפו, מתחילים לברוח לבניין ברחוב סמוך. הם יורדים לחניון הבניין כדי להיפטר מכלי הנשק ומהמסכות, ושם - נתפסו על ידי המשטרה.

"פתחנו את הדלת ונכנסנו לחניון התת-קרקעי, כאשר אני מבין שמדובר באירוע חריג. נכנסתי פנימה. במקום הבחנתי בחמישה חשודים עם כפפות, חלק עם חם-צוואר שהתחילו להתפזר, ואחד מהם רץ לעבר רכב והסליק משהו על הגלגל", סיפר רס"ר דורון אזולאי, השוטר שעצר את החשודים בניסיון החיסול. "ראינו מהמרפסות שורה של שוטרים עם נשקים שלופים. הגיעו פה לשער הכניסה שלנו לחניון. ניסינו לפתוח להם את זה מהמרפסות, זה לא כל כך צלח אז הם פרצו בעצם את השער", הוסיף ד', דייר בבניין.

רס''ר דורון אזולאי, השוטר שעצר את החשודים בניסיון החיסול
רס''ר דורון אזולאי, השוטר שעצר את החשודים בניסיון החיסול

החוליה חושבת שהצליחה להתחמק, ולפתע - זינק לעברם אחד השוטרים יחד עם אנשי השיטור העירוני בבאר יעקב, והם עוצרים את החשודים. השוטר שהשכיב על הקרקע את אחד החשודים ירה באוויר כדי להרתיע את שאר החשודים. בחיפוש על החשודים נמצאו שני אקדחים עם כדור בקנה, גרזנים, מסכות ואביזרים נוספים. בתום מאבק קצר הם מצליחים לכבול את החמישה ולהוביל אותם לחקירה.

משימת המשטרה כעת היא לדעת במי הם רצו לפגוע, ולמה הם הגיעו לבאר יעקב. "אין שום קשר בין כל השמועות והחשדות שתוארו באמצעי התקשורת החל משעות הבוקר המוקדמות, לבין מה שאירע בשטח בפועל. אני סבור באמת, באמת ובתמים שהחשודים, במרכאות כפולות ומכופלות, ישתחררו תוך יום או יומיים לכל היותר", אמר עו"ד אייל אוחיון, המייצג את החשודים בניסיון החיסול.

לחדשות 13 נודע כי באגף המודיעין של המשטרה בטוחים כי החוליה הייתה בדרך לחיסול, ורק ערנות של אזרחית הפריעה להם להוציא אותו אל הפועל. יצוין כי מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם. כעת, כאמור, ינסו החוקרים לגלות את מי ניסו לחסל ומי שלח אותם.