המהומות בנגב: נעצר חשוד בהפרת סדר ליד תל שבע

כוחות משטרה שהוצבו באזור ב"ש בשל התפרעויות שנמשכות זה 3 ימים ע"י בדואים, עצרו את החשוד בחשד שיידה אבנים, הפעיל זיקוקים וזרק בקבוקי תבערה לעברם. מפרי סדר נוספים פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור המונים

זמן צפייה: 02:21

שוטרים ביצעו הערב (שישי) מעצר של חשוד בהפרת סדר אלימה, במסגרתה יידה אבנים, הפעיל זיקוקים וזרק בקבוקי תבערה לעברם, בנקודת המשטרה בתל שבע. מפרי סדר נוספים באזור פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור המונים.

במקביל, המהומות בנגב נמשכות ברצף של שלושה ימים, כשהחשש הוא שהשייח' ראאד סלאח שיצא מהכלא לא מכבר, הוא זה שמבעיר את השטח. בעקבות המצב, בימים האחרונים אזרחים באזור באר שבע חוששים לצאת מבתיהם בשעות הערב המאוחרות, מה שהוביל לפריסה של כוחות משטרה, בשל סכנת ידויי אבנים על רכבים באזור.

מהומות בנגב | צילום: רויטרס

כמו כן, השב"כ החל לחקור את האירועים האחרונים, ומצא כי מרבית כתבי האישום שהוגשו בהקשר זה אינם נגד פעילים ממניעים לאומניים, אלא מדובר ככל הנראה בבדואים צעירים מתחת לגיל 17, בעלי רקע פלילי. שלוש חקירות הועברו לשב"כ, ביניהן הצתת רכבו של עיתונאי "הארץ", הצתת רכב של סטודנט בתל שבע ופגיעה במסילה. במקביל, המשטרה נערכת לתגבור הכוחות במקום, כולל אמצעים של הפעלת רחפנים על מנת לתעד את הפורעים באזור.

כזכור, אמש מאבטח הותקף בדרך לתל שבע, מכוניתו נשרפה וכמעט נעשה בו לינץ. כמו כן, אתמול הפגינו כ-2,000 בדואים באזור מולדה, לאחר שנטיעות קק"ל במקום נעצרו. המפגינים עקרו את העצים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו לפיזור המחאה. 13 מפגינים נעצרו, ושלושה נפצעו, ביניהם צעיר בן כ-20 באורח בינוני מפגיעת כדור גומי בראשו.

הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. גורמים במשטרה טענו כי הם אכן מזהים ניסיון של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שייח' ראאד סלאח, המנסה להשתלט על האירוע ולהתסיס את המתפרעים.