המאבטח שהותקף בנגב משחזר: "קלטו שאני לא מבין ערבית - והתחילו לזרוק אבנים"

לאחר שרכבו נרגם באבנים והוצת, המאבטח שהיה בדרכו לעבודה שיחזר את האירוע וסיפר כי אחד מהצעירים הבדואים ניגש אליו ונתן לו אגרוף, ולאחר מכן השליך לעברו ולעבר רכבו אבנים. "אחרי שחזרתי למקום עם השוטרים הרכב כבר עלה בלהבות". חקירת ההצתה הועברה לשב"כ

זמן צפייה: 03:53

המהומות בנגב: המאבטח שרכבו נרגם אמש באבנים שחזר היום (שישי) את אירועי הלילה ואמר כי "הייתי בדרך למשמרת בתל שבע, ואז חבורה של 20-15 צעירים בדואים החלו לדבר אליי בערבית, וכשקלטו שאני לא מבין הם זרקו עליי אבנים". במקביל, חקירת אירוע ההצתה של רכב המאבטח הועברה לידי שב"כ.

עוד הוסיף לספר המאבטח: "צעיר בדואי נוסף התקרב אליי ודפק לי אגרוף ולארח מכן זרק עליי אבנים, גם לתוך האוטו, למזלי הוא לא פגע בראשי אלא זה עבר מול הפרצוף שלי". עוד הוסיף לספר: "אחרי שחזרתי לרכב עם השוטרים, כבר ראיתי את הרכב שלי עולה בלהבות".

מהומות בנגב
מהומות בנגב | צילום: רויטרס

מהוועד להצלת הנגב נמסר בעקבות ניסיון הלינץ' במאבטח: "כאשר מתבצעת סלקציה 2 דקות מבירת הנגב ,על מדינת ישראל להבין שהיא נמצאת בעיצומה של אינתיפאדה, שמתודלקת היטב על ידי חמאס והתנועה האיסלאמית. המאבטח שבו בוצע לינץ' ניצל בזכות תושייתו, והמקרה הזה עלול היה להיגמר באסון".

כזכור, אתמול הפגינו כ-2,000 בדואים באזור מולדה, לאחר שנטיעות קק"ל במקום נעצרו. המפגינים עקרו את העצים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו לפיזור המחאה. 13 מפגינים נעצרו, ושלושה נפצעו, ביניהם צעיר בן כ-20 באורח בינוני מפגיעת כדור גומי בראשו. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. בתוך כך, גורמים במשטרה טענו כי הם מזהים ניסיון של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שיח' ראאד סלאח, מנסה להשתלט על האירוע ולהתסיס את המתפרעים.