הלינץ' בבת ים: צעיר הואשם בניסיון רצח, 2 אחרים באלימות חמורה

כתב אישום הוגש נגד נתנאל בנימין בן ה-25, להב אוחנינה בן ה-18 ונער בן 16, בגין תקיפת הצעיר הערבי שנפצע קשה. בין האישומים - כוונת טרור. "חשמלו והכו - לא היה לקורבן סיכוי להיחלץ"

זמן צפייה: 02:40

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו הבוקר (שני) נגד שני צעירים ונער אחד המואשמים במעורבות בלינץ' בבת ים, אז אדם ערבי הותקף על ידי המון יהודי ונפצע קשה. נתנאל בנימין בן ה-25 מואשם בניסיון רצח, ולהב אוחנינה בן ה-18 ונער אחר בן 16 מואשמים, כל אחד על פי חלקו, במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, גניבה, התפרעות הסתה לטרור והסתה לגזענות.

לפי עובדות כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, ביום רביעי לפני כשבועיים בנימין והנער לקחו חלק בקבוצת ווטסאפ שקראה להתארגן ולפגוע באזרחים ערבים בטיילת בבת ים. באותו היום הגיע אוחנינה אל המקום, "במטרה לפגוע בבתי עסק השייכים לאזרחים ערבים", לשון כתב האישום. בסמוך לכך, בנימין שלח הודעה בקבוצת הווטסאפ, שבה כתב: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלם החירום לא עבד – הכבל נקרע: חקירת האסון בטיול בהרי האלפים

אחרי 8 חודשים בנווה תרצה: ציפי רפאלי השתחררה היום מהכלא

בלם החירום לא עבד – הכבל נקרע: חקירת האסון בטיול בהרי האלפים

בת ים, מתפרעים
מתפרעים בבת ים | צילום: חדשות 13

כמה דקות לאחר ששלח את ההודעה הגיעו בנימין, הנער ומתפרעים נוספים אל מסעדה שבבעלות אזרח ערבי, "שברו את החלונות, זרקו כיסאות ובקבוקי שתייה לעבר חלונות המסעדה וקראו 'מוות לערבים'". בהמשך הערב, הגיע ערבי עם רכבו לאזור. כשנשאל על ידי אחד המפגינים אם הוא ערבי והשיב בחיוב, "הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק 'הנה ערבי'". המותקף ניסה להימלט, אולם נתקל בעשרות מתפרעים - ולא הצליח.

בשלב זה, בנימין והנער - יחד עם עוד עשרות מפרי סדר, "הוציאו את הערבי בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. המתלונן ניסה לקום והופל שוב, תוך שהתוקפים מכים אותו בעצמה באגרופים, במקלות, באלות ובבעיטות. בנוסף, הוטח בפניו קורקינט חשמלי". בנימין עצמו מואשם כי הטיח לעבר הערבי אגרופים בפניו, בעוד הוא שוכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעצמה.

עימותים בבת ים
עימותים בבת ים | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' בחוק

הלינץ' הופסק על ידי עוברי אורח, אשר הגנו על הערבי והרחיקו את התוקפים. תחילה, עזב בנימין מהמקום, אלא שבהמשך חזר, "בעט בראשו של המתלונן וזרק על פניו בקבוק, עד שהורחק בכוח על ידי אחד הנוכחים". לאחר התקיפה, שכב המתוקף על גבו כשפניו חבולות קשות והוא שותת דם. אז, צילם אותו הנער וצעק, "זיינו אותו", "אני בידיים שלי זיינתי אותו", זאת בכוונה לפרסם את הסרטון ולהשפיל אותו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב כי "השלושה הגיעו למקום מתוך כוונה להשתתף באירוע האלים, והם לא נקלעו למקום במקרה. שלושת המשיבים לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות, כל אחד על פי חלקו. באווירה רוויות האלימות, התוקפנות והגזענות, לא היה לקורבן כל סיכוי להיחלץ מההמון ללא פגע".

סעיד מוסא, לינץ, בת ים
סעיד מוסא הפצוע מהלינץ' בבת ים

בכתב האישום, בנימין הואשם במעשה טרור של ניסיון לרצח, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני; הקטין הואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הסתה לטרור, הסתה לגזענות, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני; ואילו אוחנינה הואשם בהסתה לאלימות, הסתה לגזענות, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני.

"נעשה להם שואה:" דקה אחר דקה - בחזרה לליל האירוע האלים שהתרחש מתחת לאפה של המשטרה

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105272320' autoplay='0' credit='' desc='הלינץ′ בבת ים: דקה אחר דקה' poster='' kid='1_2bebscxi' duration='290']

עורך דינו של "הצל", יניב לנקרי, מסר בתגובה: "מרשי היה הראשון לגנות את האלימות אשר הופגנה מטעם שני הצדדים עת מבצע שומר החומות. כאשר נודע למרשי כי בקבוצה המדוברת מתנהל שיח אשר חותר לכאורה לאלימות - הוא הורה למנהלי הקבוצות לסגור את אפשרות השיח בקבוצה וכך נעשה. ניסיון רפה לייחס למרשי התייחסות אחרת חוטאת לאמת".