למרות הראיות: לא יוגש כתב אישום בתיק רצח ברוך בורוכוב

על אף שרידי DNA שנמצאו על שני אקדחים ששימשו לרצח העבריין בביתו בראשון לציון, ומכוניות המילוט שנתפסו, בבדיקות המעבדה לא הצליחו במשטרה לקבל תוצאות חד משמעיות - ובפרקליטות הודיעו כי במצב הקיים לא יוגש כתב אישום

זמן צפייה: 03:30

למרות ראיות שכוללות שרידי DNA על שני אקדחים ששימשו לרצח ומכוניות המילוט - לא יוגש כתב אישום בפרשת רצח העבריין ברוך בורוכוב בראשון לציון. 38 ימים אחרי מעצר החשודים, ולאחר שגם בבדיקות המעבדה שבוצעו הבוקר (חמישי) לא הצליחו במשטרה לקבל תוצאות חד משמעיות - בפרקליטות הודיעו כי במצב הקיים לא יוגש כתב אישום.

למרות זאת, חוקרי להב 433 מבטיחים כי ימשיכו לעבוד על התיק גם כשהחשודים משוחררים. חקירת הרצח הייתה לחקירת הדגל של להב 433, בין היתר כי היא יוחסה למאבק בין ארגוני הפשיעה של מוסלי וערן חייא, שכלל הנחת מטען חבלה באוטו של אלי מוסלי, אחיו של ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי.

בורוכוב בן ה-22, כך סברו ביאחב"ל, נחשד כמי שהניח את המטען. חוליית חיסול שמנתה שלושה מחסלים רעולי פנים הגיעה לבית בו התגורר ברחוב חנקין בראשון לציון בחודש אפריל השנה, וחיסלה אותו. מתברר כי בורוכוב היה גם תחת "מעקב" של היאחב"ל, ומצלמות שהותקנו בחדר המדרגות תיעדו את שלושת המחסלים שהיו רעולי פנים.

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

מכאן החלה החקירה הסמויה, שבמהלכה הצליחו בלשי היאחב"ל להשיג ראיות רבות. שני אקדחים ששימשו לרצח נתפסו זרוקים באחד הרחובות הסמוכים, רכב היונדאי שאיתו הגיעו המתנקשים נמצא שרוף באזור באר יעקב, ורכב פיג'ו נוסף שאסף את המתנקשים אותר גם הוא. בבדיקות מעבדה, נמצאו שרידי DNA של שניים מהחשודים על שני האקדחים.

אך מה שסיבך את התיק מבחינת החקירה, ובין היתר הוביל את הפרקליטות שלא להסכים בשלב זה לכתב אישום - הוא DNA של אחד החשודים שהייתה על דלת ביתו של המנוח. על פניו ראייה מפלילה, אלא שחוקרי היאחב"ל הם אלה שגם השיגו ראייה שמזכה את אותו חשוד מנוכחות בזירה. מתברר כי החשוד היה בשעת הרצח בכלל בביתו, דבר שמגובה במצלמות אבטחה, מה שלמעשה שלל את נוכחותו בזירה.

השופטת דורית סבן נוי
השופטת דורית סבן נוי

השאלה שנשאלה במשך השבועיים האחרונים היא איך הגיעה דגימת DNA לדלת מבלי שהחשוד היה שם, והאם היא עברה באמצעות חשוד אחר. החקירה החלה עם שבעה חשודים שנעצרו, ואט אט שוחררו ארבעה מהם. במשטרה קיבלו אישור יועמ"ש להחזיק את שלושת החשודים האחרונים מעל 30 ימי מעצר, כשכל הזמן הזה ניסו לזקק את דגימת הDNA כולל שימוש במעבדות אזרחיות.

Screenshot 2023 06 21 164604
עורכי הדין תמיר סננס, שחר חצרוני, דורון נוי ומשה יוחאי | צילום: באדיבות המצולמים

גם סרטוני הוידאו הרבים של החשודים נשלחו למיטב המומחים על מנת להביא לזיהוי ודאי של מי מהעצורים - אבל גם זה לא הספיק. הסנגורים דורון נוי, תמיר סננס, שחר חצרוני ומשה יוחאי טענו לאורך כל ימי המעצר כי הלקוחות שלהם לא קשורים לאירוע, ואמרו: "במשך מרבית ימי החקירה ניסו החוקרים לגייס 'עד מדינה' כי אין באמת ראיות, והחשודים לא קשורים לחשדות"