בר-לב הנחה לבחון עדכון חוקי האזנות הסתר: "להתאים למאה ה-21"

ברקע פרשת NSO והמשטרה, השר לביטחון הפנים הורה לצוות משרדו לבדוק את עדכון ההסדרים הקיימים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות שצורפו לארגז הכלים המשטרתי מאז החקיקה האחרונה בנושא. "ההסדרים המשפטיים הקיימים הם ישנים"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב

פרשת NSO והמשטרה: השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הנחה היום (שני) את צוות משרדו לבחון את עדכון חוקי האזנות הסתר וחוק החיפוש."ההסדרים המשפטיים הקיימים בכל הנוגע להאזנות סתר וביצוע פעולות חיפוש במסגרת פעולות אכיפה של המשטרה הם ישנים", אמר בר-לב, "יש הצדקה לבחינת עדכון ההסדרים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות להן אנו עדים בשנים האחרונות והתאמתה של החקיקה למאה ה-21".

"לכן הנחיתי את הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים ואת צוות לשכתי לערוך בחינה של ההסדרים הקיימים, בתוכם חוק האזנות הסתר וחוק החיפוש", הוסיף בר-לב, "זו בכדי לבחון צורך בביצוע התאמות, במטרה לדייק ולהבהיר את גבולות המותר והאסור בשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים למטרות אכיפה. במידת הצורך משרדי יגבש הצעת חוק ממשלתית, בתיאום עם משרד המשפטים".

כזכור, בשבוע שעבר חשף העיתונאי תומר גנון ב"כלכליסט", כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול פגסוס כדי לפרוץ לטלפונים של אזרחים. אתמול פורסם כי גם גם ראשי ערים ובני משפחתם "הודבקו" בתוכנה. המפכ"ל קובי שבתאי הכחיש את את הטענות לריגול, וטען כי הכל נעשה עם אישורים.