הרצח הכפול בנצרת: 5 נעצרו בחשד למעורבות

המשטרה עצרה חשודים באירוע בו נרצחו ביום שישי האחים חאלד ועלי סעדי בני ה-28 ו-31, שלפי החשד נרצחו על ידי מתנקשים שהתחזו לשוטרים ודפקו על דלת ביתם

זמן צפייה: 03:07

חמישה חשודים מאום אל-פחם ומחיפה נעצרו היום (ראשון) על ידי המשטרה בחשד למעורבות ברצח הכפול של האחים חאלד ועלי סעדי שאירע ביום שישי בנצרת. בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרם של החשודים לאחר מכן ב-6 ימים נוספים.

ביום שישי האחרון בית החולים האנגלי בנצרת דיווח על הגעתם של השניים במצב אנוש, ועל כך שתוך כדי מאמצי הרופאים להצילם, הם נאלצו לבסוף לקבוע את מותם של האחים בני ה-28 ו-31. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו לבית החולים, איתרו את הזירה ופתחו בחקירה ממנה עולה כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה מלחמת משפחות הפשע חרירי ובכרי. על פי החשד המתנקשים דפקו על דלת ביתם של האחים, הזדהו כשוטרים וירו בהם מטווח אפס ובעזרת משתיק קול.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לנצרת שעות לאחר המקרה ואמר: "אנחנו מבינים שיש כאן משפחות שרוצחות אחת את השנייה. חייבים להשליט את שלטון החוק כאן בנצרת. אני דואג לתושבים כאן, ובסופו של דבר אנחנו חייבים לנהל מלחמת חורמה בפשע הזה". עוד אמר: "חסרים למשטרת ישראל תקציבים, שוטרים. צריך להיות משמר לאומי שישליט כאן סדר".

קרוב משפחתם של הנרצחים אמר: "זה רצח בחסות המשטרה. הם הגיע עם ארבעה רכבים, דפקו בדלת של השכן קודם וביקשו שיצביע על בית הקורבנות, אחר כך דפקו בדלת של המשפחה, אמרו 'משטרה תפתחו', פתחו להם , וחלק מהמחסלים נכנס לבית ירו בשני האחים ונמלטו מהמקום. זה מטורף , מי יסרב לפקודת משטרה לפתוח דלת? רצח אכזרי בחסות משטרת ישראל".