המסמך שמוכיח - צמרת שב"ס ידעה על ההטרדות המיניות בכלא גלבוע

המחבל מחמוד עטאללה, שהטריד מינית סוהרות בכלא גלבוע, הוצא ממנו בגין מעשיו והועבר להמשך מאסרו בכלא הדרים. אלא שאחרי חצי שנה, ראש חטיבת המודיעין בשב"ס הורה על החזרתו לגלבוע - בניגוד לעמדתו של קצין המודיעין ממחוז צפון

זמן צפייה: 02:21

הטרדת הסוהרות בכלא גלבוע: ב-2017, בתקופת נציבת השב"ס הקודמת עופרה קלינגר, כתב קצין המודיעין של מחוז צפון בשב"ס מכתב ובו התייחס להטרדת הסוהרות בידי האיסר הביטחוני מחמוד עטאללה: "לאור שמדובר במספר תלונות של סוהרות ממחוז צפון ועד לסיום הסוגיה החמורה, יש להעבירו ממחוז צפון ואין להחזירו עד לסיום הטיפול הפלילי המורכב בעניינו".

כלומר, קצין המודיעין של המחוז ביקש, לפי נוהל של השב"ס, להעביר באופן מיידי את עטאללה מכלא גלבוע היכן שביצע את מעשיו ולא להחזירו לשם יותר. בהמשך, הועבר המחבל מכלא גלבוע להמשך מאסרו בכלא הדרים.

מסמך שב''ס ובתוכו חוות דעת על המחבל מחמוד עטאללה
מסמך שב''ס ובתוכו חוות דעת על המחבל מחמוד עטאללה

אלא שחצי שנה לאחר מכן, ב-2018, התקבלה חוות דעת על עטאללה מטעם ראש חטיבת המודיעין לשעבר בשב"ס, יובל ביטון, שנחשפה הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13 ובה נכתב: "הועבר לאחרונה מכלא גלבוע להדרים, כעת קיימת בקשת רח"ט מודיעין להעבירו לגלבוע". לאחר שלושה ימים מאז חוות הדעת המדוברת, עטאללה חזר לכלא גלבוע, דבר שהוביל למהומה בכלא, לאחריה הוא הועבר ממשם שוב פעם. בתוך כך, נציבת שב"ס קטי פרי מבקשת לחקור את האירועים.

מטעם שב"ס נמסר בתגובה: "האירוע שאירע לפני 4 שנים הוא חמור ביותר, ואם העלאת החשדות הנחתה הנציבה פרי לפנות לפרקליט המדינה בבקשה לבחון מחדש את התיק שנסגר ואף הורתה על הליך הדחה מיידי של קמ"ן כלא גלבוע בתקופת האירוע. הנציבה מברכת על החלטת פרקליט המדינה לפתוח מחדש את תיק החקירה ומקווה כי כל הטענות יבדקו באופן יסודי על ידי גורמי האכיפה".