חשד לאיומים על קצין שב"ס: ראש ארגון הפשע עודה קוטייר נעצר

ראש ארגון הפשע, שנידון למאסר של 18 שנה והיה בשש השנים האחרונות בבידוד, חשוד שאיים וסחט קצין שב"ס. הוא נעצר ונלקח לחקירה ביחידה המרכזית ברמלה. מחר יובא הארכת מעצרו

עודה קוטייר

פרסום ראשון: ראש ארגון הפשע עודה קוטייר נעצר בתאו בכלא היום (שלישי) בחשד לסחיטה באיומים על קציני שירות בתי הסוהר. קוטייר, ששפוט ל-18 שנות מאסר, נמצא בשש השנים האחרונות בבידוד. בתקופה האחרונה נוהלה נגדו חקירה סמויה ביחידה המרכזית ממנה עלה החשד לעבירות סחיטה. הוא חשוד בעבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע ואיומים כלפי בכירים בשב"ס, בהם מספר מפקדי כלא ובעלי תפקידים נוספים.

לפני זמן קצר הוצא קוטייר מתאו והובל למשרדי הימ"ר ברמלה, שם הוא נחקר בשעה זו. מחר הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. עורכת הדין שני מורן, המייצגת את החשוד, מסרה: "המעצר הנוכחי הוא תגובה מיותרת של שב"ס ומשטרת ישראל למחאה על תנאי כליאה מצד קוטייר בשבוע שעבר".

"מעצרו של האסיר אשר ממילא נמצא בתנאי הפרדה קשים ביותר, מלמד על כך שלא מסוכנות ולא חשש לשיבוש הובילו למעצר זה, אלא רק רצון לפגוע באסיר בכל דרך אך ורק בגלל העובדה שהעז למחות על תנאי כליאתו הקשים. לא נשמעו שום איומים מצד האסיר, ומדובר בעלילת שווא".

עודה קוטייר
עודה קוטייר
Whatsapp Image 2023 08 29 At 1
עו''ד שני מורן | צילום: באדיבות המצולמת

כזכור, בשבוע שעבר החלו הפרות סדר אלימות של חברי ארגון הפשע של קוטייר בבתי הסוהר "רימונים" שבשרון ו"אשל" שבנגב. בנוסף, בחדשות 13 נחשף תיעוד מהמהומות וכן פרטים אודות ישיבה טעונה שהתקיימה בחודש שעבר אצל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, במהלכו הטיחה המשטרה האשמות קשות בשירות בתי הסוהר ביחס לחברי ארגוני הפשיעה.

רח"ט המודיעין במשטרה, תת-ניצב דרור אסרף, אמר: "אנו מבחינים כי ארגוני הפשיעה באופן כללי מנהלים מהכלא את עסקיהם וממשיכים להכווין פשיעה מתוך כותלי הכלא. האסירים מנועי התקשורת מוצאים דרכים להתגבר על ההגבלות באמצעות הברחות של מכשירים סלולריים ושימוש בכרטיס שיחות של אסירים אחרים".