5 שנים אחרי פרשת "האביב הערבי": כתב אישום נוסף יוגש

כתב אישום יוגש נגד אחד המקורבים לראש ארגון הפשיעה קוטייר, סינאן סרסור. הוא עזב את ישראל ב-2018, נעצר בנתב"ג בשבוע שעבר ואז עומת מול עד המדינה בפרשה, שהוחזר במבצע בינלאומי לישראל לצורך המשפט

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

5 שנים אחרי, כתב אישום נוסף יוגש בקרוב בפרשת "האביב הערבי" - בה היה מעורב ארגון הפשע של עודה קוטייר. כתב האישום יהיה ככל הנראה בגין ניסיון רצח וקשירת קשר והוא יוגש נגד אחד מהמקורבים לראש ארגון הפשע, סינאן סרסור, ששב לאחרונה לארץ ונעצר. היום נערך בינו לבין עד המדינה עימות שלמעשה סיים את החקירה.

סרסור עזב את ישראל בשנת 2018 עם חשיפת הפרשה, שב לארץ בשבוע שעבר ונעצר בנתב"ג. מאז שעזב את ישראל, השתלב סרסור בעולם העסקים בטורקיה, וכעת הוא צפוי לעמוד בפני כתב אישום עם עבירות מופחתות, של קשירת קשר וניסיון לרצח. סניגוריו, עורכי הדין ווליד כבוב ויניב שגב אמרו לאחר מעצרו: "סינאן חזר לארץ מיוזמתו ומרצונו, לא הייתה לו כל סיבה להימנע מכך. מדובר באיש עסקים מצליח בעל עסקים בארץ ובחול והחשד שמיוחס לו מופרך".

Whatsapp Image 2023 05 11 At 2
עו''ד ווליד כבוב | צילום: באדיבות המצולם

כזכור, פרשת "האביב הערבי" עסקה בשלושה מקרי רצח ועבירות נוספות, ובסופה של החקירה נשלח קוטייר ל-18 שנות מאסר, יחד עם 20 מאנשיו שנשלחו לתקופות מאסר שונות. בין היתר, כתב האישום נשען על עדותו של עד המדינה שגייסה המשטרה.

Whatsapp Image 2023 05 11 At 2
עו''ד יניב שגב

בשלב מסוים, לאחר גזרי הדין, הוברח עד המדינה לחו"ל. ההערכה הייתה במשטרה כי כבר לא יצליחו להשתמש עוד בעדותו.  השבוע עומת סרסור עם עד המדינה בפרשה - שהוחזר לארץ במבצע בינלאומי מיוחד של הרשות להגנת עדים וימ"ר תל אביב. עם נחיתתו של סרסור נוצר שיתוף הפעולה המיוחד של ימ"ר תל אביב והרשות להגנת והאחרונים הביאו אותו במיוחד על מנת להעיד נגד סרסור.